Здравейте, днес ще говорим с Емил Митев, моля те представи се на нашите читатели.
Здравейте, казвам се Емил Митев и се занимавам с фотография, бих казал основно рекламна, продуктова, модна, бизнес фотография, понякога с интериори, дори сватби. Занимавам се с разнообразни видове визуални изкуства.
Кое е по-важно, снимката или постпродукцията?
Доста зависи. Когато говорим за снимки, насочени към рекламния бранш, тогава и двете са много важни. Ако клиентът иска нещо да изглежда по-невероятно постпродукцията взима връх. Ако клиентът иска по-семпли неща, те почти нямат нужда от постпродукция и тогава фотографската част е по-движеща.
Държа да подчертая, че няма добра постпродукция без добър входящ материал. Фотографската част трябва да се изцеди максимално.
Не може ли постпродукцията да оправи снимката?
Тя е звеното, което дава крайната визия на продукта, но не трябва да се отнасяме към нея като панацея. Трябва базата да е добра, за да може постпродукцията да извлече максимума от вече добре заснетия кадър.
От колко време се занимаваш с фотография?
Над 10 години в професионалната сфера, като преди това ми беше хоби фотографията и обработката с Photoshop.
Като цяло съм и непрофесионален художник и като по-малък започнах да рисувам. Някои от рисунките ги сканирах, оцветявах на Photoshop и така. За тогавашните времена това си беше нещо “уау”. Постепенно започнах да разучавам програмата и да се шлайфам в нея.
Колко фотосесии горе-долу си правил?
Стотици, не знам точния брой. През последните години се снима по-малко но по-качествени неща. Докато в началото доста повече се снима, защото се учиш, тестваш.
Работех в едно фото студио, където се бях разбрал с шефа да използвам студиото след работно време, за да мога да се уча. И почти през вечер правех фотосесии на приятели, след това обработвах до късно на Photoshop.
Какво е бизнес фотографията? Тя само продуктова фотография ли е или има и още нещо?
Бизнес фотография обикновено са снимки портрети на личности, които са известни с нещо в бизнес средите или искат да станат такива. Могат да са собственици на фирми, на бизнеси и т.н. Наскоро например снимах цял екип на дентална клиника.
Забелязал съм, че много хора в бизнеса, които не обръщат внимание на снимките в сайта си, на екипа си.
Има голяма връзка между услугата и продукта, който предлага една компания с това как тя трябва да присъства в интернет, във визуалното пространство.
Според теб как се отразява всяка една фирма да застане със снимка на основателя си и една кратка история?
Една по-голяма компания, ако няма качествен сайт, нито снимки определено не вдъхва доверие. Рекламната и бизнес фотографията винаги гонят маркетингова цел.
Една от основните цели е да се внуши доверие в клиентите. На второ място – на какво се крепи това доверие. Важно е да има адрес, снимка на някой управител или собственик във фирмата, възможност за плащане с Пейпал.
При продуктовата фотография какво се търси?
Аз не определям какво се търси, а клиентът казва какво се търси. Много зависи къде се позиционира клиента в съответния продукт или услуга.
Коя продуктова фотография според теб работи: контекстуалната, тази която е в движение или стационарната, където снимаш на бял фон с осветление? Кога трябва да се използва едната и кога другата?
Ние реално говорим за две страни на една и съща монета. Тези два типа фотография би трябвало да вървят ръка за ръка. За жалост в България често пъти присъстват само снимките на бял фон, което е грешно.
Аз обичам контекстуалната фотография, но все пак зависи и от желанията и вижданията на клиента. Който има интерес към такива неща може да се свърже с мен, да обсъдим какво можем заедно да направим.
За финал – отправи един призив към българските бизнес собственици що се отнася до фотографията им.
На първо място всеки, който се занимава със собствен бизнес трябва да знае, че презентацията е много важна. Все повече се обръща внимание на визуалното съдържание. Да помисли как може да рекламира себе си в пространството.
Comments