Знаем, че през вековете изкуствата са служили като отлично средство за разбиране на света в който живеем. Затова и в училище „Акатамус“ си поставяме задачата да трансформираме образованието, за да отговори на нуждите на променящия се свят и да покрие интересите на подрастващото поколение.
Когато чуете думата „творчески“, какво ви идва наум? Мислите ли за музиканти като Моцарт и Майкъл Джексън, танцьори като Мисти Коупланд, актьори и режисьори като Харисън Форд и Уди Алън, и автори като Жул Верн и Дж. К. Роулинг? Представяте ли си известни произведения на изкуството – произведения като Мона Лиза, Хари Потър, Лешникотрошачката и Лебедово езеро? Има безкраен брой места, хора, произведения и идеи, за които човек може да се сети, но това, което много хора никога не свързват с думата „творчески“, са самите тях.
Подобно на интелигентността или красотата, креативността е черта, която се разглежда като рядка и присъща. Тогава възниква въпросът: какво представляват творческите изкуства? По отношение на децата творческите изкуства са дейности, които ангажират въображението им и могат да включват театър, музика, танци и рисуване. Те ги стимулират и им помагат да култивират своите способности в почти всяка област и са дейности с отворен край, насърчаващи гъвкавостта на ума. И най-важното от всичко, творческите изкуства наблягат на процеса, обучавайки децата в свят, който все повече и повече се ръководи от материалното и големите постижения, че пътят, които е необходимо да извървят до крайната цел е също толкова или по-значим от постигането й.
Не е изненадващо, че творческите изкуства също предоставят възможност на деца да изследват и да получат контрол над своите емоции, което в последствие ги изгражда като здрави, осъзнати, емоционално интелигентни и зрели личности. Изкуствата винаги са се смятали към страстно и изразително забавление и това важи и за децата, макар и по различен начин от по-възрастните хора. Например, докато изкуствата помагат на възрастните да освободят чувствата, които иначе биха имали трудности да изразят, изкуствата помагат на децата да изследват емоционалния си диапазон, така че да бъдат по-добре подготвени да се справят с предизвикателствата, които рано или късно ще станат част от живота им, когато пораснат. Театърът и ролевите игри, в частност, са особено подходящи за развитие на емоционалните способности на децата.
Водени от любовта към изкуството и знаейки колко важно е то за по-доброто развитие на децата с артистични заложби, основахме „Акатамус“ – училище, в което забавлението е сериозно занимание, защото децата ще обичат това, което правят. „Акатамус“ е лаборатория, в която учениците свободно ще експериментират, ще изявяват себе си, ще изразяват усещането си за света и начина по който го възприемат чрез своите таланти по съвременен и иновативен начин.
Частна професионална гимназия по сценични изкуства и мениджмънт „Акатамус“ е естествено продължение на детска градина и основно училище „Куест“, създадени преди повече от 25 години с фокус на екипа да открива талантите и способностите в сферата на изкуството в ранна детска възраст, да ги насочва в правилна посока, под ръководството на учители професионалисти, да ги развива и усъвършенства.
Една от паралелките, с която стартира „Акатамус“ е актьорство майсторство. Учебната програма е предназначена за професионална подготовка на актьори за театралната сцена и екрана. Не се очаква учениците да имат предварителна подготовка в тази сфера, а само талант и желание да го развиват. В 8 и 9 клас започваме с основни практични и теоретични дисциплини като “Сценична реч”, “Работа с текст”, “Актьорско майсторство – етюди и самостоятелни задачи”, “Музика”, “Солфеж”, “Поп и джаз пеене”, “Основни елементи на драмтургията”, “История на театъра”, “Сценично движение и пластика”, “Класически и съвременен танц”. В 10, 11 и 12 клас ще задълбочим теорията, разглеждайки “Основни школи и методи в актьорското майсторство”, “Действен анализ”, “История на киното”, “Актьорско майсторство за големия и малкия екран”. 11 и 12 клас обучението ще се съобрази с изискванията за подготовка за Висшите академии (НАТФИЗ, НБУ) за сценични изкуства в България и Европа.
Втората паралелка, която ще стартира през новата учебна година е „Поп и джаз пеене“. Изграждането на завършен жанров музикант-вокалист е процес, свързан със задълбочени теоретични познания и практически умения по професията. Учебният процес изисква овладяването на материал, който цели учениците да придобият вокално-изпълнителски умения за солово изпълнение на жанрови творби от основните стилови наклонения в поп и джаз музиката, като всяка една програма е съобразена със съответната възраст. Учебната програма е иновативна и се основава на собствена уникална методика, базирана на световни практики, разработени от водещи вокални експерти, в съчетание с личен стил на преподаване, комбиниран с индивидуален подход към всеки ученик. Благодарение на нея възпитаниците развиват хармоничен музикален слух, усвояват тънкостите на вокалната постановка и техники, характерни за различните музикални стилове. Насърчават се изграждането на собствен стил, креативно мислене и импровизационни умения. Високо се цени вътрешната индивидуалност на възпитаниците, бивайки съхранена, подчертана и развита в рамките на обучението.
Comentários