top of page
Снимка на автораКУЕСТ АКАДЕМИ

Училище ,,АКАТАМУС” предлага среда за развитие и реализация на актьорското майсторство в гимназиален



Едно от двете основни направления в обучението на млади артистични таланти в "АКАТАМУС" е "актьорско майсторство". Ръководител на този департамент е опитният режисьор Антон Радославов. Професионалната му биография е респектираща. Програмата включва разнообразни дисциплини, изучавани в спектъра на необходимите за изграждането на добър актьор с широка базова подготовка.


Учебният план дава възможност на учениците да получат необходимата основна подготовка за кандидатстване във висши училища по сценични изкуства. Значимо допълнение са и предмети от областта на арт мениджмънта, изключително необходим поради поставянето на изкуството в икономически контекст.


Полученото образование се отнася, както до театрални, така и до филмови актьори, а двата вида изпъление имат разлики в техниката и моделите на работа. Обучението по актьорско майсторство способства, както за професионалната реализация, така и за цялостното развитие на личността.

Според един виц подсъдим оттеглил самопризнания, защото адвокатът му го убедил в собствената му невинност. Звучи леко абсурдно, но подчертава реторичните качества на юриста. Нейтън Купър, американски актьор, работещ в България със съпругата си Василена Радева, определя наблюдението на адвокатската работа на баща си като ключово за развитието му. В интервю той сравнява работата на адвоката с тази на актьора. Задача на добрия защитник е да убеди съдията и заседателите в правотата си, да поденсе въздействаща пледоария. Целта на актьора е да убеди публиката, че е влязъл в образа, в кожата на героя си. Красноречието, убедителното слово изисква преодоляването на едно разпространено явление сред много хора - сценичната треска.

Някои научни изследвания я сравняват по честота със страха от смъртта. Говоренето пред публика за много хора се оказва огромно психическо изпитание. Заниманията с актьорско майсторство са отлична възможност за преодоляването на този страх и изграждат сценична устойчивост, полезна и в много житейски ситуации.


Някои деца са родени с таланта да се изявяват публично. Това е предпоставка за реализация на сценичното поприще. Други обаче, са интровертни, свити, срамежливи и затворени в общуването. Според редица англоезични източници точно заниманията с актьорско майсторство помагат на такива деца буквално ,,да излязат от черупката си”. Това води до изграждане на социални връзки с връстниците, подобрява самочувствието.


Редица актьори споделят в интервюта, че от тях се изисква екипна работа, партньорство. Тези умения се развиват напълно естествено и логично в хода на обучението по актьорско майсторство.


"Логиката води от т. А, до т. Б, въображението - навсякъде", е казал Алберт Айнщайн.


Най-подходящите методи за развитието на този умствен дар са артистичните занимания. Връзката между него и креативността е неразривна, затова обучението дава не само поле за изява, но и простор за полет на творческата енергия.


От психологическа гледна точка се развива едно много ценно и необходимо умение - емпатията, "да влезеш в обувкитена другия". Заниманията по "Сценична реч" и останалите сродни развиват добрата артикулация, позната още като дикция, необходима в актьорската, журналистическата професия и с подобна доза публичност.

Подробна информация за учебната програма в ,,АКАТАМУС” можете да намерите на acatamus.bg.



0 коментара

Подобни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page