top of page
Снимка на автораECOMMERCE ACADEMY

Търсим звездите на онлайн търговията

Здравейте на всички! Изключително съм доволен да Ви представя най-новия партньор в списание "Български предприемач", с когото направихме корица.

Това е най-бързо реализираната корица при нас през последните две години. Създадохме я буквално за по-малко от 24 часа, което си е много голямо геройство най-вече от страна на нашия дизайнер, но също и на още един човек, който реагира светкавично със снимков материал.



Казвам добър вечер и на днешния ни гост - Никола Илчев!

Здравейте радвам се, че съм Ви на гости!

Очертава се да ни бъдете на гости още доста дълго време. А аз съм човек, който никога не представя гостите си, защото те обикновено са партньори и рекламодатели на списание "Български предприемач". Освен това са толкова комплексни личности, че вероятността да изпусна съществен детайл за тях, е огромна. Затова и сега отправям молба и оставям Никола да се представи по най-добрия начин на нашата аудитория!

Здравейте още веднъж! Добър вечер и на последователите, и на хората, които ще ни гледат и четат. Кратката версия на моето представяне е, че се занимавам с електронна търговия вече от 11-12 години.

През 2016 стартирах проекта E-commerce academy, като първоначалната концепция беше ние да правим много готини обучения. Не бяхме достатъчно разпознаваме и се наложи да започнем да правим по-големи конференции, събирания, различен тип активности, за да натрупаме авторитет и последователи. Няколко години по-късно това се случи. Започнахме да реализираме видео поредици, много интересни, разбира се, в сферата на електронната търговия. Може би някой от хората са я гледали: "Зад кулисите на онлайн бизнеса" - поредици, свързани с продажби и внос на стока от Китай, продажби в Amazon и от различни места.

Имахме една дълга поредица Irregular, в която канехме различни гости. Трансформирахме я в podcast. Ние създаваме и аудио съдържание. А в подкаста се търси и се демонстрират реалните истории на истински онлайн търговци.

Имаме и две издадени книги. Едната е напълно авторска, в съавторство с много български онлайн предприемачи, хора в бизнеса, и друга, със закупени права. Така че, нашата дейност е свързана с това да създаваме полезно съдържание за хората, които искат да се развиват в сферата на онлайн бизнеса. Така закономерно се стигна и до проекта, за който ще си говорим днес - eCommerce Academy Awards.

Ето защо не аз правя това представяне - изброявате толкова важни етапи и детайли. Но нека преди да отидем към класацията, или както я нарекохме в предварителния ни разговор - конкурса, да Ви върна малко по-назад, защото на мен винаги ми е интересно защо хората, всъщност, правят това, което правят. Разкажете ни малко за периода преди да започнете да правите обучения, видеа, подкасти, аудио и така нататък. От къде сте тръгнали, какво е било преди?

Преди всичко това дълги години се занимавах с електронна търговия. Имах бизнес за аксесоари и за мобилни устройства. Беше сравнително успешен и комбинираше и с физическа търговия. Но в мен винаги е имало едно усещане, и желание, да помагам на хората, да бъда полезен, да им помагам да се развиват в различни направления. Дори скоро ми се наложи. Бях се заровил в стари снимки и ми попадна една стара визия, която представлява логото на предишния ми бизнес за мобилни аксесоари - с такава шапчица по тези, които са за завършване на образование.

Всъщност, с моя съдружник бяхме измислили мини академия за обучаване на хората как да използват мобилните си устройства по-добре; как да прехвърлят данните си, как да използват менютата, защото това беше в периода, в който смартфоните тъкмо навлизаха.

Искахме да бъдем полезни, за да може чрез този образователен и полезен маркетинг да ги привлечем за наши клиенти. Всъщност, защо го казвам, защо го разказвам това, защото очевидно в мен винаги е почивало това желание и усещане за нужда да помагам на хората и може би закономерно впоследствие, след като бях натрупал доста знания и умения в сферата на електронната търговия, имах желание да се срещам с такива хора.

В такъв тип среди, някак естествено, си появи и eCommerce Academy - организация, в която човек може да срещне водещите експерти в сферата на електронната търговия в България, с водещите бизнеси, и да бъде част от едно такова общество, което помага за развитието в него.

Означава ли това, че изповядвате вярването, че по-ценен е content маркетинга. Защото това да образоваш клиентите и пазара, поне според мен, винаги е по-добре, отколкото просто да пускаш промоции две за едно, нали?

Ами това категорично е така, да. Първо, защото това, което казвате - пускането на промоции и отстъпки, никога не е било нещо, което вярвам, че работи. Второ, това, което казахте - за създаването на съдържание, винаги е живяло в мен, и всъщност, се доказва чрез това, което правим. Ние имаме над 60 събития в рамките на шест години, вече над 300 видеа, като част от тях са 30-40 минути плюс, както и видеа по час и половина, буквално цели документални филми за някои наши партньори и приятели. Имаме и подкасти.

В момента сме на 13-ти или 14-ти епизод на подкаста, но са записани 5-6 епизода напред, почти до края на годината. Истината е, че го намирам за супер полезно, а и много ми харесва да създавам подобен тип съдържание, защото ми позволява да имам контакти с хора, с които, вероятно, по друг начин не бих могъл да имам.

Ще споделяме Вашия ютуб канал, където хората могат да гледат това, което продуцирате и създавате. Но, все пак, неслучайно засегнах темата за промоциите, защото масата големи продажби, дори продажбите, които не се повтарят, се дължат на множество отстъпки, промоции и така нататък. Да обърнем внимание и на тази тема, защото онлайн търговци, фирми и бизнеси рекламират "Купи само сега", „30% намаление", „100% намаление"... И това работи за някого. Ще ни обясните ли как, след като казахте преди малко "според мен това не работи"?

Да, казах, че не работи, но според моето виждане и начин, по който си мисля, че работят нещата. Има си бизнеси, които са изцяло насочени и работят по този начин, тоест с бизнес промоции, работят с голям обем през малък марш на своите продукти, така са структурирани. При тях всичко е изпилено, разходите са намалени и всички знаем, че има такива, така наречените, дискаунтъри, по много и в различни сфери. Разбира се, от другата страна пък, стоят другите бизнеси, които залагат изключително на добавената стойност на своите продукти и те много рядко си позволяват да правят промоции.

Истината е че, нещо, което аз съм споделял много пъти, промоциите и всички кампании, които често се правят тези промоционални кампании, тип "Черен петък", особено в електронната търговия, са инструмент. Дори може да се каже, че са инструмент за постигане на няколко цели, специално говорейки за електронната търговия. На първо място, изчистване на стока, която по една или друга причина се е затлачила в склада и се търси лесен и бърз начин да бъде разкарана. Това означава, че има проблем и наличие на затворени пари, съответно има нужда от склад, който постоянно да бъде поддържан.

Много често дори да влезе поръчка за тези продукти, ти нямаш възможност да откриеш тази стока, защото тя е някъде назад в склада. И, всъщност, увеличаваш проблемите си, когато я задържаш. И, ето, промоцията, или един кампаниен инструмент, като черен петък, дава възможност тя да се изчисти и то на достъпна и добра цена за отсрещната страна. А за купувача е някаква свежа пара.

Другият инструмент, за който се ползва такъв тип промоция, е отново чрез тази стока, която е проблемна - и тя се пуска на много ниска цена, за да натрупа бързо трафик. Защото както знаем много често потребителят иска нещо евтиничко, иска да отиде там, където има промоция, и попада на такъв сайт, купува или не купува, няма значение какво се случва точно с тази промоция, но ти вече си го привлякъл на своя сайт.

Всички знаем, че в онлайн пространството има много инструменти, с които може да се направи кампания, да се продаде дадена стока с добра надценка. Така че намаленията много често са инструмент за онлайн търговците, а не модел.

С тази цел зададох и точно този въпрос. Всеки тип бизнес има своя бизнес модел, който следва. С това, което казвате сега, сте много полезен, защото това е от изключително значение - да не се задържат стоки в склада. Все едно един инвеститор да задържа пари в буркана вкъщи?! Стоката се амортизира до голяма степен, дори в зависимост от това с какво по-точно се търгува, може да стане дори и непродаваема в даден момент. Казвате, че добавената стойност към това, което правите, е нещо много ценно. В този смисъл, всеки бизнес ли може да направи content marketing?

Лично аз не мога да се сетя да има бизнес, който да не може да прави. Нека хората отговорят в коментар, ако се сетят за такъв. Вярвам, че всеки бизнес може да създава и то много съдържание. Скоро завършихме в нашия Ютуб канал една поредица, която се казва "Електронна търговия с за творци". Тя беше насочена към хора, които създават ръчно изработени продукти. Това могат да са и картини, и кулинария, торти, всичко.

Защо го казвам?

Защото един от епизодите, който направих, е именно как те могат да се дават съдържание. Получих коментари, че единственото съдържание, което те могат да създават, са снимките на техните продукти. Веднага им дадох пример, че всъщност съдържание като как избираме материалите, от които да произведем продуктите, как създаваме самите продукти и процеса по самото изработване, също би могъл да бъде интересен за публиката. Като тук може да бъде направено съдържание тип снимки преди и след, или преди, по време и след, а също така и видеа.

Много хора се притесняват да правят видеа, защото е по-трудно и се изисква обработка после. Но ето, едни снимки преди, по време и след, са си напълно достатъчно съдържание. Дадох им съвет да направят и друг тип съдържание: как пазаруват своите материали, откъде точно, ако имат проблем с дадена поръчка или стока. Примерно - обърква се някаква поръчка, изпраща се продукт на неправилния клиент - ето идея за съдържание. Обърках поръчката, двама клиенти в момента чакат, аз ще направя еди-какво си. Всъщност, тук идва креативността на всеки един човек за това до каква степен е способен да измисля подобен тип неща. Те, така или иначе, се случват, той просто да ги вземе и да ги пресъздаде за своята аудитория, и смелостта да покаже всяко едно нещо, защото много често хората се притесняват „Как ще покажа ателието си? То не е хубаво” или „Как ще ти покажа бизнеса си? Тук има някакви неща, които не се харесват”.

Аз винаги казвам на такъв тип хора, че няма от какво да се притесняват. Не е важно бизнеса, който имаш да бъде харесан от много хора, или от целия свят, важно е да го харесат нужния брой хора, 10 или 100, но те да са правилните хора, които ще ти бъдат клиенти до края на света.

За цял живот! Дай Боже на всеки такива клиенти!

Точно така! Според мен всеки може да създава съдържание, стига да иска да го прави и всъщност да изгради правилните навици. Мисля, че това да създаваш съдържание е навик. Много хора казват еди-кой си е прекалено активен в социалните мрежи, отива там, снима се, прави това, снима се, прави онова. Хора, той просто създава съдържание!

Значи няма такова нещо като прекалено активен - колкото по-активен, толкова по-добре. Споменавате думата "смелост" и затова питам директно - нужна ли е такава, за да се стартира онлайн бизнес? Трябват ли много пари, за да стане един човек качествен онлайн търговец? Каква е разликата между търговеца в Амазон и eBay, и този, който създава собствен сайт?

Истината е, че вече в 2022 година не е никак лесно да направиш истински и устойчив онлайн бизнес, който работи за теб и екипа, който поддържаш. Почти е невъзможно човек сам да направи онлайн бизнес. Скоро спорех с едни хора и им показах една малка графика, която, няма да лъжа, намерих в интернет, но тя много добре показваше колко много неща са необходими, за да правиш добър онлайн бизнес.

Защото там се включва, както съдържанието, за което говорихме, така и технически познания, така и познания по отношение на социалните мрежи - как работи всяка една от тях, за подбора на продуктите, за качественото им описание, copywriting, за разписване на блога, ако си решил да правиш нещо подобно.

Така че много често хората си мислят, че това е един човек, който прави всичко и често започват с тази нагласа, и тези от тях, които не са готови да намерят екип и да разрастнат бизнеса, много често приключват скоро след старта, или остават толкова малки, че бизнеса буквално е еквивалент на една скромна заплата, ако отидат да работят за някой друг.

Доста е трудно и по-скоро не се иска смелост, а доза наивност и упоритост. Когато стартираш, независимо дали онлайн или офлайн бизнес, винаги в началото е много трудно. Има много удари, има много непредвидени неща, които се случват. И ти трябва да си първо наивен и да вярваш, че всяко зло е за добро, и че след всяка буря отново изгрява слънце, и второ, да си упорит, наистина да буташ напред, без да се отказваш, защото онлайн търговията работи с натрупване.

Всъщност, всяко нещо в живота работи с натрупване. Всеки, който е правил бизнес, знае, че колкото повече вървиш напред, все по-лесно става, защото натрупваш и социален капитал, и хората започват да те разпознават все по-лесно и по-лесно, и бранда става все по-популярен. Аз много често се срещам с бизнеси, които са стари и традиционни, на по 10,20 или 30 години, и се притесняват да направят онлайн бизнес, или по-скоро не, че се притесняват, ами се ядосват, че като са започнали с онлайн бизнеса преди пет-шест месеца, или година, той някак не върви. И им казвам: "А вървеше ли бизнеса преди 20 години? Първата година много рязко ли тръгна? Стана ли толкова голям, колкото сега?" Отговорът е: "Ами не, доста бавно вървеше, трудно беше".

Защо очаквате онлайн бизнеса ви за една година да постигне същите резултати като другия бизнес за 20 години? Дайте му шанс, изчакайте го, той ще си потръгне. А специално вече за eBay и Амазон, чак не ми се навлиза, защото там нещата са много много трудни. Да, знам че има много хора, които ги представят като лесни. Но не е така.

Единственото положително, което аз смятам, че има във всички тези хора, които рекламират тези бизнеси като лесни, и хората си хвърлят в тях, и започват да се мъчат, са уроците, които научават. Защото тези платформите са толкова динамични, че хората имат възможност за кратък период от време да научат доста технически неща, доста неща по отношение на обслужване на клиенти, работа с платформи и така нататък. Така че, това са едни полезни уроци, дори и най-накрая всичко да завърши с негативен резултат и финансово, и всякак. Все пак, те научават някакви неща. Опитът, както се казва, никой не може да ти го вземе.

Занимавам се с бизнес горе-долу от 2003 година, преди да навлезем в онлайн пространството толкова силно, колкото в момента. Нямаше толкова висока конкуренция. Тоест, в момента конкуренцията е много по-висока и има страшно много шум. Трудно е за хората да изберат, защото отвсякъде всеки предлага много неща...

Знаете ли, аз обичам да казвам, че когато човек тръгне да прави онлайн търговия и ми каже: "Много хора, много е трудно, голяма е конкуренцията", аз казвам: "Имай предвид, че конкуренцията ти идва от две страни: от хора, които много добре знаят какво правят и управляват добре бюджетите си, насочват добре реклама и комуникация, и всичко, но и от конкуренцията, от хора, които нямат никаква идея какво правят, но са инвестирали доста пари безразсъдно. И, всъщност, те създават този огромен шум и ти нямаш възможност да се наместиш правилно там, ако наистина нямаш правилните инструменти, правилния консултант и правилния подход.

Абсолютно е така! Това още веднъж доказва, че без достатъчно знания и умения, е много трудно да се направи успешен бизнес, особено в днешно време. В бизнеса вече няма нищо конвенционално, за съжаление. Да се поставим в следната ситуация: аз съм човек, който работи от 9 до 17 ч., имам половин час път до работа в едната посока и половин в обратната. Това означава, че съм ангажиран с моята работа от 8:30 до 17:30, обаче преживявам някакъв личен катарзис и искам да започна онлайн бизнес. Събота и неделя съм свободен. Колко пари ми трябват и възможно ли ми е да го направя, докато дойде момента, в който да мога да си позволя да напусна работа?

Не мога да Ви отговоря на този въпрос. Истината е, че не мога да кажа, защото вероятно има хора, които могат да си позволят след един тежък работен ден да отделят няколко часа за почивка, а след това, през уикенда, да работят. Сега Вие пропускате няколко много важни фактора - "има ли семейство, което трябва да се гледа в личен план, има ли отговорност и до каква степен може да се рискува, дали ако не се получи заплата, ще е провал за бизнеса, дали няма да има изгонване от половинката вкъщи... Много неща са.

Този въпрос го получих преди време и от един младеж, който беше точно в тази ситуация и за да отговоря сега, ще кажа какво го посъветвах. Неговият случай бе на човек, който все още няма семейство и може да си позволи да инвестира цялото си време извън работа в този негов бизнес. Посъветвах го нещо много важно - щом си толкова решен и искаш да правиш електронен бизнес, първо отиди и започни работа в друг онлайн бизнес, в който ще научиш всичко по отношение на логистика, отчетност на продуктите, всичко нужно за платформата, рекламите и така нататък. И, за да не прецакаш после работодателя си, ставайки му конкуренция, след като вече те е обучил, намери начин да му бъдеш полезен. Предложи заедно да направите нещо.

Другата част от въпроса беше за парите. В случай говорим за човек, който няма пари. А за да създаде продукта, да го купи, внесе и рекламира, трябват много пари, няма да стане с 5 или 10 хиляди лева. Ще му трябват средства и за да рекламира, десетки часове, в които да го праща насам-натам. Затова първо се мисли за бизнес план, какво може да се предложи на човека, за когото работиш.

Ще бъда честен - не съм проследил дали той е направил това, което го посъветвах, но беше достатъчно свестно момче и съм сигурен, че ме е послушал.

Зададох този въпрос от позицията на човек, провел множество бизнес консултации в последните 5-6 години. Винаги, когато получа въпрос: "Колко пари ми трябват, за да направя един бизнес?", вече знам, че този човек няма никакви. Това ме провокира и заедно с Ива написахме книгата "Как да стартираш бизнес без собствен капитал". Много хора си мислят, че тя е за хора без пари, които искат да изградят от нищо нещо. Не е така! Вашите думи го доказват - когато нямаш пари, просто стартираш бизнес с чужди пари, защото не можеш да направиш такъв без средства...

Това може да означава много неща - и доверие, и риск да изхарчиш парите и да не се получат желаните резултати, и после да носиш отговорност пред хората, и да трябва да обясняваш какво се случило с тези пари. Между другото, Амазон така е стартирал. Джеф Безус е посъбрал малко пари назаем, обаче е бил коректен да каже на хората, от които взима: "Вижте, нали знаете, че има вероятност тези пари да бъдат пропилени и никога да не получите нещо насреща". Е, на него малко му се е получило.

Дойде и момента, в който да обявим какво означава "търсим звездите на български онлайн бизнес". Какво означава това и защо Вие сте на корицата на списание "Български предприемач" и този месец?

Това означава, че дойде времето през 2022 година и eCommerce Academy да стартира свой собствен конкурс, който бих могъл да нарека първия по-мащабен браншови конкурс за онлайн търговци в България. Той е разделен в 12 основни категории, като те са по браншове. Концепцията на това да бъдат по браншове, примерно мебели, дом и градина, лична грижа, лайфстайл, спорт, отдих и забавление, е да могат да се състезават с хора, които са от една индустрия, с преките си конкуренти. А не, да речем, спортни стоки с електроника.

Според мен, а и според мнозина, с които съм го обсъждал, и включително и журито, което е над 50-60 човека вече, не е коректно такъв тип разновидни магазини да се състезават един с друг. Конкурсът има три специални категории.

Първата е: "Дебют на годината" и е за магазини, стартирали след 01.01.2022.

Втората е за социална кампания, проведена през 2022 година. Това означава, ако даден магазин отделя част от всяка продажба за някаква инициатива или пък опакова продуктите си по някакъв начин. Видовете социални кампании могат да се много.

Първите две са изцяло субективните категории и ще бъдат избрани от журито без някакви конкретни критерии.

Третата специална категория е "Любим магазин на публиката". През месец септември всички, които от 28-ми април до 1-ви септември са подали документите да участват в конкурса, ще могат да направят собствена кампания.

Какво означава това - всеки магазин в сайта на наградите ще си има собствен url, собствена малка страничка, която ще представлява информация, снимки, лого и всякаква информация за кандидата. На 1-ви септември ще се отключат полета за гласуване и всеки магазин ще може да направи кампания към собствената си аудитория, към последователите си и към клиентите, които ще могат да гласуват за него. Така той ще има възможност да премери истинската си фенска база и по този начин, разбира се, да се състезава с другите магазини.

Победителят в тази категория ще бъде определен на чиста бройка гласували хора, като искам да предупредя, ако някой си мисли, че може по някакъв начин да злоупотреби, че имаме обвързване на гласувалите с по-специфични данни, които те са предоставили, за да не се получи така, че някой да гласува 100 хиляди пъти.

Другото интересно в конкурса е, че имаме голямо жури, вече споменах, над 50 човека. Първо по организационни причини - от една страна, да не се падне на един човек от журито да оценява 100 магазина и да се чуди какво да прави. Второ, искаме всичко да бъде супер безпристрастно. От тази гледна точка, ако един журиращ е обвързан с даден проект, който кандидатства, независимо как, той ще си направи отвод и по този начин ще се прехвърли магазин за оценка към друг журиращ от същата категория.

Ние имаме шест категории критерии, по които оценяваме всеки магазин. Много съм горд с тях, защото ако стандартните конкурси оценяват дизайн, CEO, техническа част, правни аспекти и маркетинг, ние отиваме една стъпка по-напред и ще оценим клиентското обслужване и следпродажбения сервиз.

Какво означава това?

Екип от хора, които ние сме избрали, ще се разпръснат в цяла България, за да ни помагат и всъщност, ние ще си направим поръчки при всеки един кандидат, и ще проверим техния продажбен сервиз. Примерно, ще кажем: "Тук на ризата ми, която получих, едното копче нещо не е добре" или пък "Цветът не е точно такъв, какъвто исках. Може ли да заменя? Може ли да върна?". Ние ще влизаме в ролята на един таен клиент и по този начин ще проверим процеса. Целта не е да се заяждаме, а да тестваме и да върнем обратна връзка.

Всъщност, освен всички неща, които ще получат победителите, и между другото имаме и неща, които ще получат абсолютно всички кандидати, заплатили таксата за участие, те ще получат пълен report на всичките тези шест групи критерии, за които споменах. Тоест, ще им изпратим един доклад и ще им дадем препоръки, които ще идват от експерти и хора от бизнеса.

Да видим дали разбрах правилно? Значи, Вашите участници, всъщност, няма да участват в конкурс, а те реално получават професионална консултация как да си подобрят магазина?

Да, това е така, но те ще участват и в конкурс, защото освен, че ще получат този одит и препоръки, всеки един детайл ще получи оценка в точки, и най-накрая сумата от тези точки ще покаже кой от всичките кандидати, в конкретната категория, получава най-висока оценка. Той ще получи и допълнителни награди. Нека отидат хората и да разгледат сайта, да видят какво ще получат.

Само ще кажа, че срещу парите, които ще инвестират в такса за участие, веднага, абсолютно на секундата, в която ние видим плащането, те ще получат две неща: ваучер за 100 лв от Delta.bg, хостинг компания, и второ - статия в един от медийните ни партньори "НетИнфо", която иначе струва доста повече от самата такса за участие.

Другите трима основни партньори са: Спиди, Office1, Settle. Имаме много други партньори, но тези са най-големите и те застанаха до нас, за което аз лично благодаря и съм сигурен че и целия бранш трябва да им благодари, защото това са хора, които инвестират в това да има проекти, от които те не печелят директно, а печели бранша. Аз лично им благодаря и се надявам и другите да го оценят.

Вие издадохте, че ще има тайни клиенти. Не се ли притеснявате, че всички магазини, които се учат в това състезание, ще започнат сега да наблягат на обслужването?

Искате да кажете, че те вече са спечелили от това, че са решили да участват? Без дори ние никаква работа да сме свършили, защото те ще си повишат нивото на клиентското обслужване. Значи аз съм щастлив, че правя нещо, което помага на целия бранш без дори да съм провел и един телефонен разговор още.

Кой може да участва?

Според общите условия на конкурса, с които много се гордея, че имаме, защото има конкурси, които нямат, могат да участват всички дружества и онлайн магазини, които влизат в определението "онлайн магазин". Тоест, да имат количка и checkout възможност, за да бъде завършена поръчката. Казах "българско дружество", защото според общите условия и според юристите, с които работим, това е определението - българско юридическо лице, което притежава сайт, в който има количка и може да бъде завършена поръчка от него. Имаме и категория за дигитални услуги, разбира се, отново трябва да има количка и checkout. Тоест, ако е някаква дигитална услуга и човек може да завърши поръчка на сайта, това също се приема като онлайн магазин.

Един провокативен въпрос: Може ли да си купи някой онлайн магазин наградата?

Не, аз гарантирам. Ще го кажа по следния начин: още като седнахме с журито и проведохме първата си по-голяма среща, беше много интересно, защото се появиха лицата на водещи фигури от бранша. Не можех да повярвам, че съм успял някак да организирам толкова много хора в нещо подобно. Обърнах се към тях с молба всичко да е 100% честно и дори и да кандидатства най-близкия им партньор, нека не правим така, че да се хвалим един друг. Заровете са в магазина, намерете онова, което му е проблем и нека да му го покажем, за да може той да го оправи и да бъде по-полезно за неговия клиент. Нека не се лъжем помежду си да се хвалим излишно. Това ми беше обръщението и всички се съгласиха. И тъй като те са хора с висок морал, професионалисти и с безупречна репутация, съм сигурен, че това, което казвам сега, гарантира, че няма как да се ходатайства или някой да си купи наградата. Не може да се случи. Общо взето при нас нещата са като в онзи виц, в който на съдията едните му дали 100 лв ,а другите 140 и той върнал 40 лв на вторите и казал: "мачът ще се играе честно".

Много се радвам че завършваме с виц! За финал ще Ви помолим да кажете едно обръщение към цялата аудитория.

Нямаше ме няколко дена, сега се прибирам с огромна радост и само заради Вас и това интервю. Не съм се видял даже още със семейството си. Бях на няколко места по задачи. Нека да завърша с един призив - ако Вие сте онлайн търговец, ако познавате онлайн търговец, ако знаете някой, който има онлайн магазин и иска да расте, да се развива и да прави повече продажби, препоръчайте му да бъде смел, да бъде леко наивен и да подаде документи за нашия конкурс. Защото този конкурс ще му помогне да постигне наистина по-добри резултати, след като нашето жури му даде препоръката, която ще направи, след като му разгледа сайта.

Аз се присъединявам към този призив, защото смятам че наистина ще бъде много полезно не само за егото, но и за всеки един участник. Много Ви благодаря за отделеното внимание, както и затова, че сте накарали семейството да Ви чака. Беше много интересно, забавно, дълго и полезно! Пожелавам Ви приятна вечер и до нови срещи!

Аз също благодаря. Чао и до нови срещи!



0 коментара

Подобни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page