top of page
Снимка на автораНикола Петров Литиум ООД

Био препарати за почистване - С грижа за теб, дома и природата



ЛИТИУМ ООД могат да се похвалят с нов магазин. Неговото име е Lithium shop. По този повод наш гост днес е Никола Петров, от когото ще разберем малко повече за магазина, за продуктовото разнообразие, както и за еко и биоразградимите продукти от чужбина и България.



- Здравейте, Никола! Разкажете ни малко повече за новия магазин.

- Магазинът е първият, който отворихме и е тестови, тъй като през последната година работихме върху това да създадем собствен франчайз, с който да разширим компанията, да изградим партньорска мрежа в страната и нашите партньори да развиват, както бизнес клиенти, така и ритейл сегмента. За нас това е нова ниша, тъй като до момента сме работили основно с бизнес клиенти.


- Какви са продуктите, които могат да се открият в магазина? Доколкото разбрахме сте разширили продуктовата гама и вече не са само био почистващи препарати?

- Да, до момента ни познаваха с хотелските консумативи, тъй като основно работим с места за настаняване, а портфолиото в магазина е абсолютно ново, насочено към крайните потребители.


Предлагаме козметика, био почистващи препарати, интересни дезинфектанти за дома, които се грижат за здравето на хората, различни консумативи, свързани с почистването, както и такива, които се използват в домакинствата. 80% от продуктите са натурални, биоразградими и еко насочени, както подсказва и нашето мото: "С грижа за теб, дома и природата".


- Точно това щеше да е и следващия ми въпрос - колко от тях са еко и биоразградими и колко са български продукти?

- Има няколко български компании, с които работим, но те основно работят за износ и са малко популярни на българския пазар. Основно продуктите са на четири големи европейски производителя, които представляваме за българския пазар. Това са CAHM от Румъния, които произвеждат хотелска козметика и козметика за крайни клиенти, която е 99,3% натурална.


Един от течните им сапуни през 2022 година, стана продукт на годината в Румъния. Другият производител е EKOMAX, който произвежда био препарати за почистване.


С тях почистването става много по-бързо, по-лесно и с много по-малки разходи.


Третият производител е GFL - те са голяма международна компания, която оперира на няколко континента и също произвежда, както хотелска козметика, така и козметика за крайни клиенти, и техните продукти също са 97%натурални, като имаме и детска серия, която е 99% натурална.


- Какво означава еко почистващ препарат? Означава ли, че е безвреден?

- За пиене със сигурност не става, но био препаратите за почистване са колкото се може по-щадящи. Тоест, когато погледнете етикета отзад, ще видите, че няма от тези опасните картинки в червено и т.н. Рискът за здравето е много по-малко, както и замърсяването на околната среда.


- С какво се различавате от другите магазини за био препарати за почистане и козметика?

- Първо с продуктите, защото никой друг в България не разполага с тези, които имаме ние. Както казах, сме ексклузивен вносител. Отличаваме се и с това, че сме насочени към опазване на околната среда и за нас е важно потребителите да ползват продукти, опазващи, както околната среда, така и здравето им.


- Как привличате клиентите си?

- Разработили сме маркетингова стратегия, чиято цел е до третия месец обектът да излезе на break even point и да започне да се самоиздържа, а в рамките на година да възвърнем инвестицията за него. Първия магазин, който отворихме, е през наш партньор и още в първия ден успяхме да обслужим 200 клиента.


- Това е забележително! Как успяхте да привлечете 200 клиента?

- Чрез маркетингова кампания. Раздавахме и подаръци на всички наши клиенти по случай отварянето на магазина.


- Като стана въпрос за подаръци - какви други промоции имате? Ще продължите ли да подарявате или подаръците бяха само за откриването?


- Да, ще продължаваме да подаряваме. Общо взето, концепцията е да бъдем по-щедри от Дядо Коледа. Решили сме да правим събития всеки месец. Например, на 10-ти септември имаше дегустация на азиатско кафе съвместно с Office Friends, които също са еко насочена фирма и по този начин даваме едно по-различно преживяване на клиентите си.


В маркетинга сме заложили на различното преживяване при пазаруване, както и на това, което се получава, като емоция след това, при употребата на продуктите. Идеята ни е всеки месец да има събития, на които по някакъв начин да предлагаме и запознаваме хората с интересни продукти.


- Какво Ви мотивира да започнете физически модел?

- Избрахме физическия модел, защото човек много трудно би си избрал козметика или такъв тип продукти без да има възможността да ги тества, да усети аромата и действието им. Освен това аз не мисля все още, че е толкова изгодно в България да се пазарува козметика и био почистващи препарати онлайн, тъй като цената на доставката много често е изравнена със стойността на продуктите. Чрез физическия модел ние сме по-близо до хората и така е много по-лесно за тях да станат наши клиенти.


- Това крачка ли е към магазин във всеки един регион в България?

- Да. В началото на следващата година започваме да предлагаме нашата франчайз програма. До края на 2022-ра ще тестваме всичко, което сме разработили, за да сме сигурни, че предлагаме работещ бизнес модел на нашите партньори, целта е до края на 2023-та да имаме представители във всички 28 областни градове в България.


- Можете ли да споделите кой ще е следващия град или това засега е тайна?

- Все още не, тъй като официално не сме започнали да го предлагаме. Вече има запитвания от хора, които ни познават, които вече видяха магазина и знаят как работим с бизнес клиентите.


Интерес има, но все още водим преговори. Искаме да сме сигурни, че това, което ще предложим, е възможно най-съвършения вариант на бизнес модел.


- Можете ли да ни разкажете малко повече за мотото: "с грижа за теб, дома и природата"? Откъде дойде идеята?

- Мотото обобщава концепцията и продуктите, които предлагаме, защото ние предлагаме, както козметика, която е тип - шампоани, лосиони за тяло, балсами за коса, душ гел, така и специализирани кремове за лице, за ръце, маски, почистваща козметика. От тук идва и грижата за теб защото продуктите са натурални и от естествен произход.


"За дома", защото с био почистващите препарати, които предлагаме, и дезинфектантите, които са биоразградими, се грижим да е чисто у дома, и да обитаваме здравословна среда на живот.


"За природата" - защото сме насочени към продукти, които щадят околната среда.


- Това означава ли, че когато дойдем във Вашия магазин, можем да си напазаруваме и не само био почистващи препарати за дома, а буквално за цялото семейство, за децата, както и продукти за грижа за тялото?

- Точно така. Както казах, имаме и детска серия. При нас хората си пазаруват, както за тях, така и за децата, за дома също, защото освен всичко изброено имаме и консумативи за почистване, всички видове гъби, попивателни кърпи, дори чувалчета за смет, като те са 80% био разградими.


Имаме и фолио за печене, хартия за печене, професионални перилни препарати, тоалетна хартия, салфетки. При нас хората могат да напазаруват всичко за домакинството.



- Всичко нужно за дома и за семейството! Тоест, всеки, който се припознава с Вашето мото: "С грижа за теб,дома и природата", може да следи развитието на магазина и да се поинтересува как може да стане партньор?

- Да - и партньор, и клиент. Нашата цел е да предлагаме продукти с отлично съотношение цена/качество на всички хора, които искат да използват качествени продукти и, които по никакъв начин не вредят - нито на тях, нито на околната среда.


- Благодарим много за интересната информация. И за финал - какво е посланието Ви към аудиторията?

- Винаги да мислят за ефекта на пеперудата, защото когато човек използва нещо по веригата, първо да мисли за себе си, после за околната среда - какво се случва след това при изхвърлянето на всички опаковки, които не могат да се разграждат или пък на цялата химия, която се излива в природата. Нека да живеем в синхрон с природата!


- Благодарим много за това интервю! Нямаме търпение за следващото, в което ще споделим по-подробна информация за кампаниите и за новостите около Вас. Пожелаваме много успехи и до съвсем скоро!




Подобни публикации

Виж всички

Comments

Couldn’t Load Comments
It looks like there was a technical problem. Try reconnecting or refreshing the page.
bottom of page