top of page
Снимка на автораСписание "Бългаски предприемач"

Посланиците на здравословното хранене в България

Изключително сме щастливи да ви срещнем с нашия гост. Той е създателят на Roobar и Smart Organic, който спокойно можем да наречем посланикът на здравословното хранене в България. Започнайте се с Яни Драгов:

Кой е Яни Драгов и как решихте да създадете Smart organic и Roobar, коя е същността на Вашата дейност и защо решихте да се занимавате с това?

Аз съм български предприемач, който вече над десет години се е посветил на мисията в света да има повече и по-достъпна чиста и здравословна храна.

Създадох Смарт Органик през 2009, воден от тази идея. Така е и до днес.

Аз самият съм вегетарианец и почитател на здравословната храна вече повече от 20 години и работата ми е кауза, в която напълно вярвам.

Щастлив съм да виждам как все повече и повече хора в днешно време търсят био храни, защото са се уверили в ползите за здравето им, енергията им и изобщо качеството им на живот. Искат да се грижат по-добре за себе си и за семействата си.

Това ми дава усещане за смисъл всеки ден – да знам, че с работата си в Смарт Органик правим своя, макар и мъничък, принос това да се случва.

Всички продукти, които произвеждаме, са отражение на нашата мисия да направим чистата и здравословна храна достъпна за всички.

В продуктите ни влагаме най-качествените съставки, в тях няма да откриете нищо вредно.

Имаме много силен R&D екип, който постоянно разработва нови рецепти, с които продуктите ни стават все по-разнообразни и вкусни.

Защо в България?

Аз съм завършил в Германия, но винаги съм знаел, че ще се върна в България. Не съм си представял да живея и да развия бизнеса си в чужбина.


Продуктите ви се предлагат почти във всеки хранителен магазин и кое е по голямо предизвикателство - създаването и производството на продукта или дистрибуцията?

И двете са големи предизвикателства. При създаването много силно ни води мисията ни и дори да се сблъскваме с предизвикателства, те са някак сладки и ги преодоляваме по-лесно.

Докато дистрибуцията е директният ни досег с пазара, а той определя дали идеята ни е била успешна. Тогава виждаме как се оценява всеки продукт. Стараем се с всяка такава оценка да се подобряваме и надграждаме.

Кое е най-голямото предизвикателство, пред което сте се изправяли?

Това да се научим, когато постигаме успехи да не се отпускаме; да останем скромни и да продължаваме да работим усилено за нашата мисия.


Как се промени бизнеса след Ковид 19?

В началото имахме някои трудности, тъй като, когато въвеждаха локдауните, хората търсеха само базови храни и продукти от първа необходимост. Тогава имахме известен спад при търсенето на нашите продукти.

Това обаче отмина, хората отново започнаха да търсят вкусни, полезни и лесни за употреба храни.

Също така, поради Ковид, хората започнаха да обръщат по-голямо внимане на това каква храна купуват и консумират, защото осъзнаха важността й за здравето им и за имунната им система.

Предпочитат и да платят малко повече, за да си купят наистина качествена храна; все по-малко са склонни да правят компромиси.

Това повлия положително на нашия бизнес, защото ние произвеждаме именно чиста и качествена храна.

Доста наблегнахме и на удобството за клиентите ни и развихме нашия онлайн магазин, който направи продуктите ни леснодостъпни за всеки в Европа – сега само с няколко клика може да поръча любимите си барчета или курабийки и те да бъдат доставени директно до дома му.

Трябва ли да е скучно да се храним здравословно?

Преди години, когато темата за здравословното хранене все още навлизаше,

царуваше идеята, че ако се храниш здравословно или не е вкусно, или е скучно, или и двете. Това обаче изобщо не е така, особено днес.

Вече има много източници на идеи как да приготвяш здравословни и интересни ястия – книги, предавания, блогове, канали с видеа.

Това е и част от мисията на нашите магазини Зелен – да помагат на всички нас да избираме качествени и здравословни продукти и да ни дават идеи как да си ги приготвим по най-вкусния начин.

Как приемате конкуренцията?

В началото, когато започвахме, почти нямаше други производители на подобни продукти.

Сега има много. Това ни радва, защото нашата визия за цялостна промяна към по-здравеословен начин на живот се сбъдва.

Това ни прати и по-отговорни и ни кара да измисляме нови и нови продукти, с които да сме от полза за хората.

Затова вярваме, че конкуренцията е добра и за нас, и за обществото.

Какви са плановете ви за 2022?

През 2022 очакваме да завършим новата си складово-производствена сграда, която в момента строим в нашата база в Княжево. Ще започнем строежа и на трета производствена сграда в Божурище. Това ще ни позволи да продължим разрастването си. Планираме много нови продукти, с които да заасилим позициите си на ключовите си пазари.


Какво е посланието Ви към читателите на списание “Български предприемач”?

Бъдете здрави и смели и хапвайте вкусна и качествена храна!





0 коментара

Подобни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page