През м.май в Дубай се проведе дългооочакваната годишна среща на Globalink и Global Value, двете паралелно съществуващи междунарордни мрежи, в които членуват независими спедитори от цял свят, развиващи се и даващи добавена стойност на услугите , свързани с транспорт и логистика.
Това са партньорите, благодарение на които АДЕЕЛ ООД достига възможността да предложи своя сервиз от/до коя да е точка по света и да дава на бизнеса решения на транспортни задачи с повишена трудност.
Споделяме акцентите от тази среща и най-силните моменти, коментирани от колегите, без които не бихме могли да вървим напред.
Понякога в бизнеса преживяването „Алиса в страната на чудесата“ може да промени бъдещето на всеки.
Помните ли Алиса и тази приказка? Накратко, това е история за нечия гледна точка, за това, какво живее извън тази перспектива и как промяната в перспективата променя всичко.
Такава е историята за DJR Logistics, семеен, средно голям успешен бизнес за спедиция и наш добър приятел от САЩ. DJR, дългогодишен член на мрежата на Globalink, имаше страхотна репутация и се конкурираше добре на пазара, постоянно въвеждайки нов бизнес. Ако трябва да сведем техния подход до едно изречение, повечето от нас са израснали с него;
„Великият експертен опит и страхотното обслужване трябва да бъдат печелившите на деня“.
Идеята беше, че спедицията е бизнес в областта на услугите и за да успееш, трябва да си най-добрият в обслужването. Но Денис Роулс, основателят на DJR, започва да се съмнява в правотата си. Идва момент, в който чувството му, че определението за „услуга“ може да се променя по начини, на които компанията му не може да отговори, и начините, по които те винаги са доминирали в миналото вече няма да имат такова значение и ще останат второстепенни на фона на бързоразвиващата се индустрия, не му дават покой. Индустрията наистина се променя. Технологиите играят все по-голяма роля във всички аспекти на спедиторския бизнес. Въпреки че DJR си партнира с един от най-големите и най-старите доставчици на софтуер и технологии в индустрията от години, това не изглежда достатъчно за бъдещето. Думата „дигитализация“ е навсякъде, на практика обещава всичко, но това също не изглежда да е отговорът.
И така, Денис, тръгва да търси. Не по-различно от Алис.
За да бъдем честни към тази история, Денис се оглежда и по няколко други причини, но всичко взето заедно го довежда до „Огледалото“.
В крайна сметка Денис продава DJR на Supply Chain Solutions (SCS), много по-голяма компания. По време на прехода за Денис и екипа му става ясно, че са пристигнали в Страната на чудесата, с отварящи очите преживявания, с които едва успяват да се справят. Оказва се, че SCS е всичко за екпертност и обслужване, точно както бяха DJR.
Преди години обаче те имат визията, да се конкурират на друго ниво, тъй като те напълно осъзнават и възприемат стойността на информацията/данните. Те не само осъзнават това, но и разбират ключовата роля, която интеграцията допринася за отключване и анализиране на данни и действие със тях. Когато Денис и неговият екип научават повече за SCS, те се натъкват на дълбочината и смисъла на тази визия и колко ангажираща е тя. На нашата годишна среща на Globalink и Global Value Networks през 2022 г. през май в Дубай, Антъни Д'Амброзио, бивш вицепрезидент на DJR и настоящ вицепрезидент на SCS, сподели с групата, че SCS си партнира с над 10 различни компании, за да им помогне да отключат данни и е инвестирал в множество управлявани от данни компании като Project 44, Ocean Insights, MuleSoft и други, за стимулиране на интеграции и анализи.
Както каза Антъни, „Нашето пътуване (DJR) беше по-скоро за концепцията за събуждане за много по-голяма парадигма, защото след като пристигнахме в „Страната на чудесата“, веднага се събудихме за култура, управлявана от информация“.
Антъни каза още, че „използвайки интегрирани технологични решения за захранване на нашите интегрирани логистични решения, идва способността да се вземат интелигентни бизнес решения... всичко е да помогнем на нашите клиенти и клиенти по целия свят да видят това, което никога не са предполагали, че е възможно, от увеличаване на приходите и намаляване на разходите до подобрено качество и подобрена доставка.“
Каква е стойността да гледаме на данните като на конкурентна сила? Джим Уорд, председателят на Supply Chain Solutions, сподели история от ранните дни на SCS. Той си спомни времето, когато той и екипът му са били в една стая с екипа, който логистира трафика на техния клиент, споделяйки идеи, които са открили в данните, събрани от оперативния екип. Докато дискутират тези идеи, финансовият директор на клиента минава и случайно чува разговора. Както Джим разказва, финансовият директор влиза в срещата и моментално нареджда на екипа по трафика да премести ЦЕЛИЯ бизнес към SCS, който до този момент е разделен с друга конкурентна компания. Джим каза, че това незабавно утроява бизнеса им.
И така, какъв е изводът, който всеки прави от тази история за „страната на чудесата“?
Старите, опитни момчета от DJR имат епично пътешествие от съревнование с услуги и опит до изживяване на Алиса в страната на чудесата, което ги довожда в заешката дупка, пълна с данни, прогнозен анализ и изкуствен интелект.
Както илюстрира историята с финансовия директор, не става въпрос само за скъпа технология, а за разпознаване на стойността, която анализът на ключови данни предлага за стимулиране на стойността. Всеки спедитор може да започне това по всяко време.
Повечето от нас подценяват наличието на тези данни, придобити от клиентите по време на подготовка и организация на оперативната част. И без да бъде обмислено много добре как да бъдат отключени и впрегнати в действие, тези данни губят своята мощ или по-скоро е сведена до минимум и няма това значение, което би могла да бъде за нас и клиенти ни.
Докато цифровизацията е почти даденост в наши дни, тази концепция за конкуренция с данни, със сигурност е следващата стъпка за всички нас. Всички ние трябва да мислим по отношение на отключването на данните, за да можем след това да ги анализираме. Но най-важното е, че трябва да действаме. Както Антъни каза в заключителните си бележки,
„Всички ние бихме искали да обмислим тази история за предстоящето, защото тя вече е тук, така че не закъснявайте за един много важен момент!“
コメント