top of page
Снимка на автораACTIONCOACH

Петте начина да увеличите печалбата на своя бизнес



Здравейте! Темата днес е "Петте начина да увеличите печалбата на своя бизнес" с Антон Атанасов, съсобственик на Action Coach. Той е доказан обучител, изключително успешен предприемач и много интересен лектор. Съвсем скоро бяхме на негова презентация, на която буквално цялата зала записваше всяка негова дума.


"Това е едно от най ласкателните представяния, които съм имал. С "Български предприемач" работим вече две години заедно и продължаваме да даваме стойност на хората. На събитието, което организирахме, хората бяха най-много впечатлени от тези пет доказани начина за увеличаване на печалбите в бизнеса си. Сега ще представим тази методология и на читателите, за да може възможно най-много хора да се възползват от нея" – споделя с нас Антон.



Сега Антон ще ни запознае с тези 5 ефективни начина,а също и с Action Coach!


Ще започнем от това защо точно от нас трябва да разберете тези пет начина и каква е системата на Action Coach?


През последните три години сме успели да помогнем на хората да започнат франчайз бизнеси, от които са генерирали над 5 милиона паунда оборот, прилагайки част от тези неща. Така че този модел се е доказал като успешен и то в над 80 държави в последните 20 години. Бизнес система, която се е усъвършенствала благодарение на тестване, измерване и подобрение в реална бизнес среда.


Това, което ще ви покажа, се практикува от над 1000 бизнес треньора по света!


Да вземем два автомобила, които въпреки че са различна марка и цена, са построени върху едно и също шаси. По същия начин е и с бизнеса, където имаме едно шаси, върху което изграждаме и надграждаме допълнителните неща.

Тези 5 начина да увеличим печалбата си се основават на:

1. Брой запитвания - всеки един бизнес има запитвания към себе си – хората, които влизат в магазина, или посещават уеб сайта ви; които звънят по телефона за повече информация. Това е интереса, който вие успявате да генерирате към вашия продукт или услуга.

2. Ефективност на продажбите - умението да превръщаме запитванията в клиенти.

Брой запитвания × Ефективност на продажбите = Брой клиенти

3. Среден брой покупки - колко често успяваме да върнем тези хора, които вече веднъж са били наши клиенти, за нова продажба.

4. Средна стойност на покупката - колко голяма е тази покупка; колко продукта съдържа.

Брой клиенти × Среден брой покупки × средна стойност на покупката = Оборот

5. Марж на печалбата

Оборот × Марж на печалбата (%) = Печалба

Сега да разясним тези 5 елемента по-подробно:


Брой запитвания - всъщност е зависим от нашия маркетинг и това колко са ефективни кампаниите, които правим. А също и колко са ефективни онлайн и офлайн рекламите.

Освен да знаем колко са, трябва да знаете и откъде идват тези запитвания, тоест кой канал ги генерира. Дали това в рекламата, в социалната мрежа, Фейсбук реклама с този текст или с друг текст, е по-ефективна. Много можем да дълбаем по този въпрос, но, всъщност, трябва да тестваме и изпробваме различни стратегии. Маркетинг е, когато можем да купуваме клиенти така, че да имаме печалба накрая.

Ефективност на продажбите - Колко сме успешни да конвертираме и обръщаме запитванията в реални клиенти. Това зависи от това колко обучени са нашите търговци, както и от добрата визия на сайта ни. Има цяла наука за сайтовете (UI и UX дизайн) и за хората, които се занимават с нея с цел да е максимално лесно за потребителя да се ориентира, и да може да купи възможно най-бързо и най-лесно.


Другото важно е какво става, когато вашите търговци вдигнат телефона, дали имат скрипт, нещо написано, което работи или всеки импровизира.


Има ли стандарт, по който трябва да обслужим клиентите?


Ефективността зависи от това имате ли стандарт и обучени търговци, с които да конвертирате тези запитвания в продажби. Можете да се запитате - знам ли и каква е ефективността на моите продажби?

Среден брой покупки. Има много примери за това как хората казват: "Е, да, но в моя бизнес хората купуват един път и след това трябва да се върнат след доста време".

Няма да забравя как говорихме с един сватбен фотограф, който казваше: "Колко пъти да се женят хората?" и когато поговорихме с него, се сетихме, че той има една база от клиенти, на която може да предлага: коледни фотосесии, великденски фотосесии и други продукти, дори те могат да ни препоръчват.

Винаги във вашия бизнес има нещо, което може да увеличи средния брой покупки. Тук отново въпроса е знаем ли какво е числото в нашия бизнес?

Винаги давам пример с бензиностанциите. В която и бензиностанция да отидете, касиерите на касата ще ви предложат да си купите още нещо, което е в промоция. Това е малко като прелюдия към средната стойност на покупката, защото вие, освен че купувате още нещо, увеличавате и вашата средна стойност на цялата покупка.

Средна стойност на покупката - например, когато отидете на касата в "Макдоналдс", винаги ви питат дали искате картофки, предлагат ви голямото меню.

Въпросът, който трябва да си зададете, е - кои са картофките във вашия бизнес? Какво мога допълнително да предложа на клиента, когато той попита за основния ми продукт или услуга.

Сигурни сме, че може да намерите много неща, които да увеличат средната стойност на покупката във вашия бизнес. Ако пък знаете каква е средната стойност на покупката и постоянно прилагате различни стратегии, за да увеличите тази стойност, се справите по-добре от 70% от бизнесите!

Марж на печалбатата - това най-основно означава колко ни е струвало да реализираме тези продажби; колко процента от този оборот ни е струвало това.

Най-простият и лесен начин тук е просто да увеличим цените...

Най-честият страх на собствениците е увеличената цена да не доведе до загубата на клиенти, защото по този начин бизнеса им може да се срине. Обаче има една интересна матрица, която показва различни маржове на печалба и различно увеличение на цените - колко процента от бизнеса трябва да загубят, за да има негативен ефект увеличението на цената.

Да разгледаме една примерна графика за увеличение с 10%. От лявата страна виждате стойностите преди увеличението, а от дясната след тези 10%.

От практиката ни 10% се считат за нисък праг на увеличение. Сигурни сме, че и вие може да приложите това във вашите бизнеси.

Истината е, че това просто одрасква повърхността на всички знания, които можем да получим от Action Coach, защото възможностите, който дават целия набор от обучения, са безгранични.


Целта на Action Coach е да има бизнес-треньор във всеки град и всеки бизнес, за да може да се развива икономиката на България и бизнесите в страната.

Сега ще научите и повече за инвестицията в образование, която Action Coach предлагат, както и за нейната възвръщаемост.

Напоследък е много интересна темата къде да инвестираме и къде да вложим тези пари, за да ни носят възвръщаемост. Отговорът на Action Coach винаги е бил в образование или в собствения си бизнес, а ние предоставяме възможност и за двете. Тоест, вие може да инвестирате в образованието и да научите методологията Action Coach. Представете си го като магистратура по бизнес управление, но това е едно знание, което няма къде другаде да получите, приложимо в 80 други държави. Във всяка една от тези държави може да практикувате тези знания.


Не наблягаме на темата за периода на обучение (той е едномесечен, после 10 дни сертифицикационен тренинг и след това три месеца затвърждаване на това обучение - от 4 до 6 месеца), но етиката, с която влиза всеки един бизнес треньор в системата, е, че е негово задължение и отговорност никога да не спира да учи.


Колегите от глобалния офис организират десетки обучения всеки месец, групови обаждания и какво ли още не, на които може да учиш постоянно нови неща. Това е ценното да бъдеш в системата на Action Coach.


Да, ти ще получиш началното обучение, методологията, достъп до 1000 бизнес треньора и до техните знания, и опит, ще получиш и опита на Action Coach на българския пазар, но най-ценното е да имаш желание да учиш непрестанно. Да не спираш да се развиваш и да инвестираш в себе си, за да може да помагаш още по-добре на хората, с които работиш, на твоите клиенти.


Завършваме така и приканваме всеки, проявил интерес, да се свърже с Action Coach!



0 коментара

Подобни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page