Всеки знае какво представляват студените имейли: това са писма, изпратени до хора, с които компанията досега не е имала контакт.
Ясно е, че никой не чака тези писма, никой не е поискал получаването им и затова малцина ще ги отворят и прочетат.
Потребителите не одобряват тази маркетингова техника - за много такива имейли са като спам. Така че изглежда странно, че някой все пак би си помислил да използва тази техника, нали? Но всъщност тази техника може да ви донесе многоползи: при условие, че правите всичко правилно, разбира се.
Ясно е, че студените имейли не са заместител на ползите от входящия маркетинг, но като допълнителен начин за стимулиране на растежа в краткосрочен план, докато входящите кампании набират сила, той е много добър.
Освен това изпращането на имейли до студена база също често е част от т. нар. маркетинговистратегии, базирани на акаунт (B2B маркетинга подход, при който всяка компания се третира като отделен пазар).
Предимства на студените имейли:
В сравнение с други изходящи методи на влияние, студеното изпращане по имейл има три солидни предимства (особено в сравнение със студено обаждане ):
1. Студените имейли „хващат“ потенциалните клиенти там, където прекарват най-много време - на работа.
За много хора работният процес е свързан с имейл. Много хора не затварят имейлите си през целия ден и наблюдението на пощенските кутии е важна част от работата им.
2. Изпратеното писмо не изчезва.
Реклами в Twitter или Facebook могат да се видят от хиляди хора, но тези, които са заети по време на излъчването, ще гопропуснат. Писмата ще чакат търпеливо да бъдат отворени.
3. Методът на студените имейли е мащабируем.
Няма да можете да осъществявате повече разговори или да провеждате повече срещи, отколкото е физически възможно. Междувременно, за да изпратите хиляди писма наведнъж, едно щракване е достатъчно. Това е предимството на студените имейли ... и в същото време техният недостатък.
Недостатъци на студените имейли:
Основен недостатък на студените имейли, че много лесно могат да минат за спам. Функциите, коитоправят студената електронна поща толкова мощен инструмент, привличат вниманието на всякакви измамници и спамери. Ако планирате да използвате тази технология за популяризиране на вашия бизнес, трябва да сте сигурни, че имейлите ви не сесчитат за спам от правна гледна точка и не се възприемат като спам от потребителите.
Законите са различни навсякъде, така че преди да стартирате определен пощенски списък, проверете изискванията за имейли в страната, в която живеят вашите получатели.
Comments