В днешния неделен ден ви представяме едно вълшебно място, където можете да отидете на "лов" за трюфели. Насладете се на тяхната история:
Кои сте вие и какво стои зад вашия бранд, коя е същността на Вашата дейност и защо решихте да се занимавате с това?
За нас началото беше като ловци на трюфели. В последствие решихме освен да търсим да изкупуваме и да препродаваме. Така основахме нашата фирма и започнахме търговия с трюфели. На по-късен етап към нашата дейност решихме да добавим и продукти с трюфели. Причината да изберем името „Тракийски трюфели” е, че искаме да свързват нашите продукти с България.
Следваща стъпка беше култивиране на трюфели и започнахме много сериозно проучване и събиране на информация. Така след множество разговори с наши чуждестранни партньори които от дълги години култивират трюфели, стигнахме до най-добрите в света. Работим с френска компания на която сме представители в България. У нас има голям потенциал в култивирането на трюфели. Има много пустеещи земи, които са подходящи за отглеждане на деликатесната гъба.
Доказателство за това, че в България има много добри условия за култивиране на трюфели, е масовото залесяване през годините на социализма. В голяма част от изкуствено засадените гори тогава има много трюфели. На практика това са създадени случайно трюфелни плантации. Но за съжаление в България, за разлика от чужбина, тази дейност не се субсидира. И това спира много желаещи да се занимават с отглеждане на трюфели. В Италия, Франция и Испания освен че се дават безвъзмездни средства за засаждане на дръвчетата има и десет годишен план за финансово подпомагане.
Най-новото ни начинание е организирането на екскурзии за лов на трюфели. Имаме наша гора където сме създали условия да посрещаме гости и да ги въвеждаме в тайнствения свят на трюфелите. За съжаление проекта го стартирахме във възможно най-неподходящия момент, а именно по време на пандемия, но въпреки това имаше голям интерес.
Защо в България?
Може би трябва да отговоря "Защо не". Освен че сме в България ние сме приели за наша мисия да популяризираме българския трюфел по света и у нас! В чужбина винаги стоим зад това, че трюфелите ни са български, а не италиански или френски. За съжаление голяма част от българския трюфел се препродава като италиански или френски.
Кое е най-голямото предизвикателство, пред което сте се изправяли?
Предизвикателства по пътя са много. Като се започне от трудното вземане на решения, заради разлика в гледните точки в екипа и се стигне до това че разчитахме само на собствени сили и не получихме помощ от никъде, а сме тръгнали от нулата по не толкова гладкия път.
Може би най-трудното беше липсата на свободно време и това, че не можехме да намерим време за близките си.
Как се промени бизнеса след Ковид 19?
След Ковид 19 не само бизнеса, но и живота се промени, мисленето на хората е различно.
На нашия бизнес най-много се отрази ограничаването на хората да пътуват и затварянето на ресторантите. Отрази се във всички направления - и в търговията със свеж трюфел и продукти с трюфели, но най-вече на екскурзиите за лов на трюфели.
Как приемате конкуренцията?
За нас конкуренцията винаги е била предизвикателство да се развиваме все повече и повече. За съжаление тя много често е нелоялна!
Какви са плановете ви за 2022?
За 2022 сме решили да съсредоточим повече усилия в две насоки:
- популяризирането на култивирането на трюфели в България. Опитваме да издействаме правото на хората отглеждащи трюфели да могат да се регистрират като земеделски производители и да могат да кандидатстват за субсидии.
Чрез култивирането на трюфели могат да се развият райони където земята не е подходяща за традиционно земеделие, но е подходяща за направата на трюфелни плантации. Освен това с изграждането на такива плантации се засаждат много дървета, което си е пряка грижа за природата.
- второто ни направление е развиването на туристическия ни продукт „Гурме приключенски тур за лов на Трюфели“. Ние вярваме че предстои добър сезон за туризма в България. Предлагаме на нашите гости уникално за България, незабравимо преживяване сред природата с нашите малки четериноги помощници в комбинация с вкусна дегустация на нашите продукти с трюфели.
Какво е посланието ви за читателите на списание „Български предприемач“?
Сега като погледна назад и уповавайки се на придобития опит бих казал на вашите читатели:
Comments