top of page
Снимка на автораМирослав Ангелов

Лукс ли е качественото счетоводство?

50% от успеха на всеки бизнес е правилно воденото счетоводство. Това е най-важният ти партньор и ако там успееш получаваш "нечестното предимство" пред конкуренцията. Затова решихме да ви помогнем и да ви запознаем с едни от най-добрите в сферата на счетоводството в България. Четете спокойно, материалът ще остане на ваше разположение. Разговаряме с Мирослав Ангелов собственик и управител на счетоводна къща MKAFINANCE:


Счетоводството е една от най-старите професии. Финансите са от основно значение за всеки бизнес, как избрахте точно тази отговорна сфера за развитие?

Счетоводство в днешни дни дава реална представа на бизнеса, в какво състояние се намира, за да може да вземе необходимите решения във важните моменти. То е само способ за изчисляване на дължимите данъци. Освен това, за много фирми, счетоводителя в България, е човек на който може те да разчитат винаги, с много различни потребности, защото в много случай счетоводителите познават точния партньор, който помогне да помогне в различни сфери на бизнеса.

Счетоводителя е бизнес партньор, с който клиентите ни се срещат всеки месец. Споделят бизнес решения, проблеми, колебания. Но не само бизнес, понякога съща така и лични. Ние трябва да имаме умението да преценим и на база на опита и познанията, които имаме да насочим клиента към правилното решение, и да подсигурим необходимите нормативни решения за постигането им. Счетоводителят е партньор, който помага! Винаги съм обичал да съм полезен и да помагам на хората и предполагам, счетоводството ми даде тази възможност да се чувствам удовлетворен от това от което правя.


Кога започнахте вашата дейност, разкажете ни вашата история?

Започнах преди около 15 години, с завършване на УНСС специалност счетоводство, и с огромно желание да се реализирам в областта. За мое съжаление никоя счетоводна кантора не искаше да наеме - момче, без опит на работа. Стартирах самостоятелно счетоводството на фирма на приятел. Като, за да мога да я водя, си заплащах седмични консултации на няколко близки счетоводни кантори за съвети, напътствия и практика. След около година вече обслужвах счетоводно фирмите и на още няколко приятеля. В този момент станах желан работник, в счетоводните кантори и благодарение на тях, натрупах необходимия опит да продължа, с постоянен ръст от доволни клиенти и разрастване.


Как се отрази корона вируса на вашата дейност в България?

Корона вируса, се отрази на много от нашите клиенти. Ние и помогнахме с намаление на счетоводните такси, дори и с спирането на тези такси, за тези който имаха нужда. Усети се спад, но беше за около месец, два. Нашите клиенти са с много разнородни дейности и не всички бяха засегнати значително. Също така имаме и много клиенти от различни държави, който ни помогнаха да запазим високо ниво и да се върнем скоро към ръст. Трудност за нас беше, многото съкратени работници от различни фирми, на които трябваше да помогнем с оформянето на документите, за Бюрото по труда. Помагахме и с регистрация и напътствия да кандидатстват онлайн. Отнемаше ни много време да и обясним и те ни търсиха при всяко затруднение. Но ние издържаме на натоварването. При нас нито за момент обема на работа не се намали. Както и боря на персонала ни, а напротив, дори се увеличи.


Кое е най-голямото предизвикателство, пред което сте се изправяли?

Всекидневно се изправяме пред предизвикателства и различни казуси. Ние представляваме нашите клиенти пред държавните институции и с лекота се справяме. Но в много от случаите дори и нас ни затруднява бюрокрацията. Най-голямото предизвикателство може би беше да докажа на хората, които работят при нас, че могат да си работят от вкъщи самостоятелно, без някой да ги следи, да ги накарам да повярват, че могат и имат необходимите познания, за да се справят с различни казуси, и че и без да съм постоянно до тях и те могат да ги разрешат и да помогнат на клиентите ни.


Малък брой големи фирми или голям брой малки предприемачи? Кои са вашите клиенти?

Нашите клиенти са голям брой малки и средни дружества. Когато една фирма стане достатъчно голяма, имат необходимост от счетоводител на място. Нашата дейност в този случай е да съветваме техните счетоводители, защото ако нямат по-голям счетоводен отдел, а само единствен счетоводител, той в много от случаите, не успява да следи всички промени и новости и се допитва до нас за консултации.


Кой е проектът, с който се гордеете най-много?

Ежедневно се гордеем с това че помагаме на нашите клиенти. Не бих могъл да ги определя като по-важни или не. Защото някой път с малка помощ от наша страна, сме помагали на клиенти с големи за тях казуси. За което са ни били по-благодарни, от решаване на сложен казус за голяма фирма, за което при тях това е ежедневие.


Трябва ли човек да има много пари, за да има качествено счетоводство?

Цената в случая не е определяща. По скоро трябва да подберат кантората, с която

работят внимателно, и да знаят че те ще има помогнат, като имат нужда. При нас постоянно идват нови клиенти, който не са доволни от счетоводители си. Ние и даваме много повече обслужване, внимание и отношение, на същата цена. Но мисля че това си зависи от хората, начина на работа, подреденост и желание.


Какъв съвет ще дадете на предприемачите в България?

Искам да и кажа да рискуват, да са всеотдайни към своите цели, да се опитват да дават нещо от себе си в бизнеса и. Да си плащат данъците, защото имаме едни от най-малките данъци е ЕС и постоянно да мислят за развитие, подобрение, и същото така да уважават персонала и хората с който работят. Да не лъжат и подвеждат партньорите си, защото доверието трудно се изгражда, но бързо се губи.



Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.

0 коментара

Подобни публикации

Виж всички

Данък=Успех

コメント


bottom of page