Запознайте се със създателите на Делишу - иновативни, вкусни и здравословни. Време е да надникнем в кухнята на един от българските брандове, с които с право можем да се гордеем!
Здравейте, Николай! Разкажете ни кой сте Вие и какво се крие зад Вашия бранд? Коя е същността на Вашата дейност и защо решихте да се занимавате именно с това?
Здравейте! Казвам се Николай Тодоров и съм мечтател и иноватор по душа, винаги съм харесвал различното, качественото и интересното във всичките му форми - от храната през изкуството и до всичко, което ни заобикаля. Винаги съм бил голям ценител на вкусната и здравословна храна и моят бранд Делишу е проекция на опита ми, натрупан през годините, в производството на продукти, създадени без компромиси и най-важното - с "чисто минало". След едно лято, прекарано в родината на джънкфуда - САЩ, реших, че е време да се включа в популяризирането на правилното и вкусно хранене с цел подобряване на качеството ни на живот. Така само след няколко проекта, в които участвах (развитие на верига здравословни магазини, собствен здравословен ресторант, внос и дистрибуция на кокосовата вода Ве Pure), като естествено продължение се яви и Delishu - мой авторски продукт, създаден по рецепта на партньора в семейната ни компания - Мария Димитрова.
Защо в България?
Защото въпреки ужасно неефективната администрация и липсата на каквато и да е заинтересованост, от страна на държавата към младите предприемачи, намерихме много съмишленици, които ни помогнаха да стартираме, и да израснем като разпознаваема в цял свят компания с качествените си и вкусни продукти.
Продуктите ви се предлагат почти във всеки хранителен магазин. Кое се оказа по-трудно - създаването и производството на продукта или неговата дистрибуция?
Обективно погледнато, всеки един етап, в дадения момент от растежа си, изглежда труден и дори понякога непосилен. Ключът към това да издържиш и физически, и психически на подобно предизвикателство, за мен се съдържа в идеята да си създадеш систематизиран план, който да следваш стъпка по стъпка, без да се опитваш да направиш всичко наведнъж и да загубиш фокуса на енергията си: Създай добър продукт, изгради надеждна система за производство и чак след това "натискай" да го предложиш на всички, иначе ефекта ще бъде обратения - а както всички знаем, доверие се гради трудно и се губи за миг.
Кое е най-голямото предизвикателство, пред което сте се изправяли досега?
Всяко следващо предизвикатество е най-голямото, защото е непознато и изисква време за изработка на механизми за решаването му. От перспективата на времето мога да видя неща, заради които сме имали толкова много безсънни нощи, а сега те са просто част от ежедневието, която сме превърнали, лека полека, дори в рутина. Най-тежкият момент в историята ми като предприемач беше може би миналата 2021-ва година, в която се борих с усложненията след прекаран Ковид, загубих и баща си от вируса. Бавното възстановяване постави на нокти работната система, която вече си бях изградил, тъй като не бях в състояние да бъда активен в нея за доста продължителен период.
Как се промени бизнеса след Ковид-19?
Промяна има във всички посоки - и положителна, и негативна. Лично аз отделям много време, за да анализирам моментната обстановка, да мога да огранича негативните аспекти от пандемията, като нарушената верига на доставки на суровини, например, и значително постъпналото карго. От една страна, загубихме пазари, с които търгувахме чрез самолетни пратки, а от друга - точно това ни мотивира да търсим по-удобни и лесни за работа партньори. Бих казал, че в дългосрочен план ни направи по-адаптивни и по-силни. Много голям възход има и при онлайн търговията, където увеличаваме усилията си, за да стигнем директно до крайните потребители на Делишу.
Трябва ли непременно да е скучно, ако сме решили да се храним здравословно?
Твърдо не! За мен здравословната храна винаги е по-добрата и по-вкусната от евтината и некачествена алтернатива, продавана в лъскави опаковки. Една от мисиите ни е именно това - да покажем колко интересен и приятен може да бъде избора да хапваш здравословно.
Как приемате конкуренцията?
Като нещо задължително и полезно - ако нямаш конкуренция, вероятно продукта, който предлагаш на пазара, не е достатъчно специален, колкото си го представяш. Ние, например, създадохме сегмента на ядковите деликатеси в България и за последните години имаме няколко компании, които навлязоха в него. Дразни ме обаче, как, типично по български, част от тях крадат нашите идеи вместо да развият свои собствени. В крайна сметка обаче, потребителят е този, който избира с парите си по-добрия продукт. Затова и вече 5-та година ние сме безспорен лидер в този сектор!
Какви са плановете ви за 2022?
От миналата година развиваме производството си на ново място, съобразно най-строгите изисквания за хигиена, качество и контрол. За 2022-ра сме заложили на това да продължим да развиваме актуалните си продукти и, лека полека, да увеличаваме портфолиото си с нови и вкусни предложения. Въпреки условията на постоянно свиващ се пазар смятам, че ако дадеш на пазара наистина качествен продукт, той ще бъде възприет позитивно. Друга голяма цел, над която също работим активно още от създаването на компанията, това е енергийната независимост и неутрален въглероден отпечатък.
Какво е посланието Ви към читателите на списание "Български предприемач"? Мечтайте смело и работете усърдно, преследвайки целите си. Ако сте последователни и упорити можете да постигнете много повече, отколкото вярвате. Успех!
Comments