Кратко ръководство "Какъв вид съдържание трябва да създаваме за LinkedIn"
В последните години потребителите стават все по-ориентирани в онлайн пространството и по-претенциозни към съдържанието на информацията, която получават. Когато става дума за бизнес, намиране на нови клиенти и партньори, проследяване развитието на една индустрия, важна информация за случващото се в дадени сфери и търсене на работа, все повече хора се обръщат към социалната мрежа Linkedin. Това задължава потребителите й да присъстват с релевантно съдържание за дейността си и целевата си аудитория.
Препоръчителна е схемата 3:1:1 публикации. Ако пускате 5 публикации за даден период, 3 от тях трябва да са с интересно и ново съдържание, което не сте публикували досега; 1 публикация със старо съдържание, представено от друг ъгъл, за което припомняте и 1 рекламна публикация, в която представяте ваш продукт или услуга по атрактивен начин.
Съдържанието, което публикувате може да бъде собствено, но също и споделяне на чужда новина. Пускайте материали по различни тематики, с което ангажирате повече и различни типове потребители на мрежата. Целта е да изградите взаимоотношения и да останете интересни на вашата целева аудитория.
Относно тематиката на публикациите може да изберете различни подходи. Най-голям обем трябва да заемат статии свързани с вашата работа, продукт или услуга, които предлагате. Споделете вашите постижения, опит, методи на работа. Може да пишете и за някои ваши неуспехи, за да се поучат хората от грешки ви и да не ги допускат. Не пренебрегвайте и личната тематика. Може да отбележите някои важни събития от живота ви – сватба, раждане на дете, завършване на образование. При тези статии е много подходящо пускането на снимки и кратки видеа.
За ефикасна работа на дигиталния инструмент Linkedin е нужно да бъде следвана определена стратегия. Ключът към привличане на повече клиенти и увеличаване на интереса към вашата дейност е последователността. Това значи постоянно и планирано присъствие в пространството на социалната мрежа. Потребителите ползват продуктите и услугите на фирми и хора, които са опознали, харесали, на които имат доверие и с които са изградили отношения.
Вашата стратегия трябва да бъде ориентирана не толкова към количеството, а към качеството на публикациите. Не е необходимо да заливате потенциалните клиенти с прекалено много статии и други видове материали. Важно е регулярното ви присъствие с добре оформени и интересни известия.
В Linkedin се приемат добре авторски обемни материали. Те могат да ви спечелят повече преглеждания, да осигурят по-добра ангажираност на аудиторията и най-важното - да привлекат повече купувачи.
Вашата целева аудитория трябва да бъде един вид обучена да следи това, което пускате в социалната мрежа. За това трябва да се спазват някои общи правила:
· Изберете подходящи теми. Не губете време за очевидни неща, които всички вече знаят.
· Не бъдете повърхностни. Публикацията трябва да разкрие въпроса, колкото е възможно по-подробно и да има реална стойност, да накара хората да се замислят и направят свои заключения.
· Публикувайте в свой собствен стил. Това може да се отнася както за съдържанието на публикацията, така и по принцип за това как се позиционирате, с какви шеги разнообразявате съдържанието, как започвате и завършвате текстовете си и т.н.
· Пишете грамотно. Спазването на правилата на правописа, пунктуацията, граматиката, показва сериозно отношение към това, което вършите. Неграмотната публикация тотално отблъсква потенциалните клиенти, предвид предимно интелигентната аудитория в Linkedin.
· Изберете атрактивно заглавие. Веднага след публикуването на материала, вашите контакти получават известие, което съдържа само заглавието. За да сте сигурни, че публикацията ви няма да остане незабелязана, тя трябва да има интригуващо заглавие.
· Добавете снимки и видеа. Добрата визуализация работи в полза на атрактивността на публикацията, привлича внимание, преглеждания и споделяния, увеличава доверието във фирмата или лицето, които пускат материала.
На популярност в Linkedin се радват и статии от вида "Как да направим еди-какво-си". Публикации с тъкав вид инструкции получават най-много показвания, харесвания, коментари и са по-споделяни от други видове материали. Харесвани са и статии със списъци, от вида "Десет начина за...". Такива публикации събират много лайкове, преглеждания, споделяния и коментари.
Освен статии, чудесен формат за присъствие в Linkedin е видеото. Причината видео форматът да е толкова популярен в LinkedIn е проста - той се възприема добре. Разбира се, не говорим за дълги видеоклипове, а за кратки и запомнящи се информативни видеа, които ще помогнат за привличане на вниманието на широка аудитория. Просто застанете пред камерата и представете информация по дадена тема. Можете също така да допълните видеоклипа с презентация. Видеоклиповете показват, че фирмата или лицето реално съществуват и увеличават доверието у потенциалните клиенти и последователи.
Ще отделим внимание на още един аспект при пускане на материали - времето за зареждане на вашите публикации трябва да е подходящо за целевата ви аудитория. Струва си да се поставите на тяхно място и да помислите за идеалното време, за да прочетат публикацията ви. Очевидно не е задължително да е понеделник сутрин, тъй като повечето от потенциалните ви читатели се връщат в офиса след уикенда и обикновено започват веднага с натрупаните през това време задачи. Втората половина на петък също не е най -добрият вариант, тъй като работниците обикновено се опитват да завършат работата си преди уикенда. За да бъде забелязана вашата статия, трябва да определите кога потребителите на платформата са най-активни. Според някои изследвания, материалите, публикувани в четвъртък и неделя получават най-много преглеждания. Разбира се, трябва да експериментирате с часове и дни, за да определите идеалното време за публикуване на статии за собствената ви аудитория, но тези данни могат да ви послужат като основа.
コメント