top of page

Корпоративната социална отговорност (КСО) и връзките с обществеността (PR)

Актуализирано: 7.03.2022 г.

В последните години осезаемо се забелязва, че корпоративната социална отговорност (КСО) е област на фокус в бизнеса. Компании от всички индустрии подчертават своите социално отговорни практики и усилията си да въздействат положително на средата около тях. И няма как да не споменем, че това не е добро само за каузите, инициативите и организациите, които получават тяхната подкрепа – това е добро бизнес решение. Реалността показва, че потребителите се ангажират все повече с брандовете въз основа на техните инициативи за социална отговорност и бизнесът трябва да бъде напълно наясно с това. Независимо дали става въпрос за екологични проблеми, социална справедливост или благотворителност, клиентите все повече очакват от компаниите да споделят техните ценности, за да бъдат лоялни към тях.

Има редица проучвания по този въпрос. Според едно от тях тази тенденция е движена предимно от млади потребители. Проучването Finger on the Pulse на Horizon Media установява, че 81% от милениълите очакват компаниите да бъдат социално ангажирани. Проучване на Aflac от 2019 г. установява, че 77% от потребителите са ангажирани да купуват от компании, които развиват политика за корпоративна и социална отговорност.

Освен да развиват политика за корпоративна и социална отговорност, за компаниите е от важно значение да разберат как могат да я комуникират и популяризират пред своите клиенти. Когато се извърши правилно, този процес подчертава важната връзка между връзките с обществеността (PR), корпоративната и социална отговорност (КСО) и положителното въздействие, което може да има върху популярността на марката, лоялността на клиентите и добрата репутация.

Създаването на култура за КСО е важно и връзките с обществеността играят голяма роля за изграждането и постигането на устойчивост на добрия имидж на компаниите. Връзката между PR и КСО стратегията е от съществено значение – компаниите трябва да съобщават осезаемите стъпки, които предприемат и които отразяват тяхната етична основа и вярвания. От друга страна чрез правилните комуникационни канали трябва да се дават точните послания по честен и автентичен начин, без да се допуска внушаването, че бизнесът използва КСО само като маркетингова тактика.

Правилното предаване на послания може да бъде постигнато на първо място, когато бизнесът прави кампании за корпоративна и социална отговорност по ясни и конкретни причини. Компаниите трябва да подкрепят инициативи и каузи, в които наистина вярват, а не просто да превръщат това в рекламен трик. Днес потребите са много по-наблюдателни и критични и биха забелязали това. Изключително важно е едва след прилагането на конкретни стъпки по отношение на КСО да се предприемат действия по популяризиране – тогава всичко е свързано с комуникацията на работата, която бизнесът върши. Направено по различен начин, КСО е само за маркетингови цели, което може сериозно да навреди на репутацията на марката и да заличи всички предимства на корпоративната социална отговорност.

Правилно изградената стратегия за корпоративна и социална отговорност може да помогне на бизнеса да извлече различни предимства. В допълнение към повишаването на лоялността на клиентите и положителната репутация на марката, устойчивата КСО стратегия дава възможност за по-голяма ангажираност на служителите, привличане на инвестиции, по-голяма печалба, както и много други измерими и неизмерими ползи.



Comments


© 2021 Фондация “Започни Млад” с ЕИК 206624841. Всички права запазени. Политики за поверителност.

Добре дошли на уебсайта на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841. Фондацията е ЮЛНЦ, регистрирано в България, ЕС и осъществява изцяло дейност в съответствие със своята мисия да насърчава и развива предприемаческата среда и талант. 

 

Мисията на Фондация “Започни Млад” е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж.

Получавай новини от Фондация "Започни млад"

Контакти:        support@bem.bg       +359 893 042 868        България

Моля имайте предвид, че всички споменати продукти и/или имена на компании са търговски марки ™ или регистрирани ® търговски марки на съответните им притежатели. Уебсайтът/фондацията няма никаква принадлежност и/или одобрение за/от тях – тези търговски марки се използват само за образователни цели като примери. Екипът ни извършва модерация преди да публикуваме, но все пак имайте предвид, че настоящият уеб сайт е създаден с образователна цел и не носим отговорност за резултати или пропуснати ползи. За повече информация по дадена тема, се свържете с нас. 

bottom of page