По идея на Пламен П. Попов – един от основателите на списание „Български предприемач“ ще разгледаме 3 грешки, които не е препоръчително да допускаме, когато изграждаме имиджа на компанията, продукта, услугата или личността си. Разбира се, пиша тази статия с ясната уговорка, че споделям впечатленията си спрямо моя професионален опит и разбира се, моето лично мнение за това как би трябвало или пък не би трябвало да се представяме.
Гръмките послания
Казано на разговорен език – пресоляване на манджата. Визионерите са на почит, едва ли има човек, който не е чувал за Илон Мъск. Но нека за момент да спрем и да видим какви са перспективите тук и сега, на Земята, в България. В опит да привлечем вниманието, наричайки всичко иновация и превръщайки мухата в слон, е вероятно в някакъв момент да имаме челен сблъсък с реалността и да загубим активи, вместо да се сдобием с такива. Времето, в което живеем изисква от нас да бъдем уникални и неповторими, но може би е хубаво да си позволим да бъдем просто хора, които имат бизнес и работят последователно и усърдно в опит да създадат стойност за себе си и обществото. Нека бъдем реалисти и да представяме нещата такива, каквито са – нито повече, нито по-малко.
Прекаленото присъствие
За да продължим в стилистиката по-горе – на всяка манджа мерудия. Хубави български изрази си имаме. 😊
Когато дадена компания или личност присъстват навсякъде, обикновено започват да се сливат с общия фон. Много хора ни разпознават, но никой не е съвсем убеден какво точно правим. Струва си да помислим добре къде и по какъв начин да се позиционираме, за да имаме добри резултати и да постигаме целите си, без да губим ресурси, които бихме могли да инвестираме в дейности, които ни носят по-качествени ползи.
Експерти по всичко
В опита си да се представим като компетентни професионалисти и ерудирани личности се случва да коментираме теми, които са извън нашата специалност. Понякога това води до неловки ситуации, загуба на авторитет и доверие. Не забравяйте, че имаме навика да си затваряме очите за всичко хубаво, когато някой допусне грешка и обичаме гръмко да я подчертаваме – за много хора това е начина да се реабилитират поне в своите собствени очи. Съветът тук е – коментирайте темите, по които сте наистина компетентни и отговарят на вашия профил, за да не превърнете опита да създадете ефект в дефект.
В заключение ще подчертая, че според мен връзките с обществеността (PR) е редно да бъдат възприемани преди всичко като управленска и стратегическа функция, която помага за установяване и поддържане на двустепенна комуникация, разбирателство, одобрение и сътрудничество между една организация и нейните публики, използвайки различни канали и етични комуникационни техники и похвати за постигането на стратегическите цели.
Казано по друг начин – присъствието в медиите, появата на различни събития и придобиването на всякакви награди и отличия за компанията или личността, няма да имат стойност в дългосрочен план, ако не си позволим да видим реалната картина и не успеем да си поставим правилните цели, които да доведат до ефективен резултат.
Казвам се Аделина Стефанова и съм на 28 години и към момента съм насочена предимно към професионалното и академичното си развитие. Имайки предвид това ще се представя като мениджър връзки с обществеността (PR) и управляващ партньор на STEAM Net Bulgaria – фирма, която ще се постарая да развия според моя поглед и усещане. Бих се определила още като любопитен и търсещ човек, за който е удоволствие да се обогатява и да се развива по различни начини.
Имам 5 години професионален опит по различни проекти и кампании. Захванах се с PR, защото забелязах, че тази професия ми дава възможност по логичен и удовлетворяващ за мен начин да събера в една дейност различните ми интереси и умения. Друго важно нещо е, че ми позволява да научавам много нови неща и задоволява любопитството ми по различни теми.
Работим с различни клиенти, повечето от които са с B2B насоченост. Имаме опит в работата с клиенти в търговията на дребно, информационните технологии, образованието, шоубизнеса, бизнес услугите и медицината.
Comments