Сферата на туризма е бързо развиващ се и динамичен сектор, който предлага широк спектър от възможности за кариера. Образованието и правилната подготовка играе важна роля в реализацията и кариерен успех на младите хора в тази индустрия. С подходящото образование и обучение, учениците развиват уменията и знанията, необходими за отличителни резултати в различни роли и кариерни нива в тази индустрия.
Образованието в сферата на туризма води до личностно израстване, обогатяване на културни ценности и по-дълбоко оценяване на разнообразните световни дестинации и техните традиции и не само. Професионалното развитие в туристическата индустрия може да бъде от полза както за хората занимаващи се с това, така и за обществото като цяло.
Повече по темата за образованието в сферата на туризма ще ни разкаже Кристина Кирилова, която е регионалния мениджър на Swiss Education Group.
Според вас, с какво се отличава образованието в сферата на туризма, с други образователни програми?
Сферата на туризма е една от най-динамичните в световен мащаб, изисква така наречени “меки”, социални, комуникативни и презентационни умения. Изисква добро познаване и работа с емоциите на хората, така наречената емоционална интелигентност. Изисква адаптивност и гъвкавост, изисква умението да показваш съпричастност и емпатия, изисква да можеш да поставиш нечии чужди нужди на първо място - ето това всичко е част от образованието в сферата на туризма, като това е само върха на айсберга, а както знаем по-голяма му част е скрита за човешкото око.
Кои са личностните качества, които човек развива при образованието в тази сфера?
Тук най-вече се развиват личностните качества на нашите студенти, това е огромен фокус в нашите програми, като цяло за нас изграждането на личността като такава при нашите деца, създаването им на завършени личности, професионалисти, мениджъри и лидери, е в основата на нашето образование. Освен по-горе споменатите качества и умения, нашите студенти стават част от глобалния свят, учейки с хора от над 100 националности, те разбират много добре чуждите култури, което им помага да се справят още по-добре в работата си.
За какъв тип предизвикателства подготвя образованието в сферата на туризма?
За най-различни, ежедневието на един хотелиер или просто човек в индустрията, който всеки ден общува с различни хора, е толкова динамично и разнообразно, че няма ден, който да прилича на другия. Нашите студенти имат силни умения в разрешаването на конфликти, преговорите, намирането на нестандартни решения, критично и стратегично мислене. Те могат да анализират много добре всяка една ситуация и да се адаптират, лесно работят под стрес.
Кои са професиите, в които учениците добиват компетентност освен тези обвързани с туризъм?
Света на туризма като такъв е необятен и включва в себе си множество бизнес сфери, поради тази причина нашите студенти могат да придобият компетентност в професии свързани с общуването с хора, предлагането на всякакъв вид стоки и услуги от луксозен характер, професии свързани с организацията на събития и мероприятия, както от шоу-бизнеса така и от спортния свят. Тънкостите на франчайз модела или пък успешното управление и развитие на кадри. Консултантската дейност също е нещо към което се насочват нашите студенти, особено по време на Ковид, компаниите които анализираха и създаваха стратегии за справяне с кризата, бяха много търсени.
Ако бихте дали един съвет на бъдещ студент, какъв би бил той?
Много е важна средата и хората с които сте се обградили, това са едни от най-важните фактори определящи успеха на един човек. Бъдете целеустремени и мотивирани, работете здраво и бъдете различни, бъдете достойни и оставете следа след себе си!
Comentarios