Инж. док. Ганчо Ганев има прекрасно семейство и над 20 годишна успешна кариера в създаването, развитието и управлението на екипи. Постигал е 25% ръст в продажбите средно на годишна база и 70% пазарен дял при изключително сериозна конкуренция. Успешно изгражда печеливш сервизен отдел с над 60 служителя.
Успешно преминава множество обучения и получени награди, като например – победител в маркетинг състезание измежду всички Европейски дилъри на Джон Диър и сертификационния курс към ActionCOACH.
Интересен факт за Ганчо е, че е член на МЕНСА от 2012г.
Ганчо е бизнес треньор от вече 8 месеца и има десетки ActionCOACH сесии зад гърба си, но искаме да проследим как започна всичко и как той се справя със титлата бизнес треньор.
Ето какво сподели той на някой от най-често задаваните въпроси, които получаваме от кандидат-треньорите ни:
Запази ли основната си работа? Как съчетаваш двете дейности?
Да, запазих основната си работа. Съчетаването на двете дейности е трудно. Времето е повече от малко, тъй като освен необходимото време за Клиентите и за подготовката на срещите, треньорството изисква да се чете много. Основната ми работа е свързана с много пътуване, което ми позволява да слушам в колата аудиозаписи. Наложи ми се да се откажа от всичко излишно, като например времето, което губим в интернет. Но всички усилия си заслужават, когато помагаш и порменяш живота и бизнеса на партньорите ми.
Как организира посещението си на 10 дневния тренинг?
Тренингът беше много интензивен, но и с най-полезната информация 10 дни по минимум 8 часа бизнес обучение. Взех си отпуск и по този начин успях да премина през тренинга. Последните няколко дни го съчетах и с работа, като при този вариант умората и недоспиването са най-големия неприятел. Преживяване, което препоръчвам на всеки, заради невероятно многото неща, които ще научат за себе си, хората около тях и бизнеса.
Каква подкрепа имаше за стартирането ти като треньор? Мастер лиценза, в лицето на Бойко Проданов и Антон Атанасов ми помогна много с участие в първия ми семинар и диагностиката на първия ми Клиент. Истината е, че те винаги са се отзовавали на всяка моя нужда от съдействие. Винаги сме намирали общия интерес заедно.
Методическите указания в началото и моралната подкрепа, която получих при подписването на договорите с първите си Клиенти бяха много ценни и полезни за мен.
Каква стойност има за теб системата? Системата е с доказана ефективност по целия свят в почти всички бизнеси. Състои се от огромно количество материали във всяка сфера на бизнеса. Допълнително сме в постоянна връзка с всички останали бизнес треньори по света, които са вече над 1000, а за мен е изключително полезна и връзката със златните треньори на ActionCoach, които ми провеждаха първоначалния тренинг. Взаимопомощта е издигната в култ в ActionCoach и всеки един от треньорите с радост би се отзовал на друг в нужда. Всеки възникнал въпрос получава от една страна огромно знание и информация от системата, а от друга всички треньори по света с радост ще споделят опит и знание.
Следвам системата изцяло.
Каква е маркетинг стратегията ти?
Системата казва, че първото нещо, което се прави като нов треньор е провеждане на семинари. Това е и което направих в началото – семинари. Сега разчитам най-вече на LinkedIn Sales Navigator, директен контакт и на референции. Използвам също така бизнеси, които работят с моя „идеален Клиент“, като си сътрудничим – те ме препоръчват, докато аз се реванширам по полезен за тях начин.
Как затваряте сделките - какво работи най-добре при теб?
Мисълта – „как да помогна максимално на този човек/бизнес“. Предварително се настройвам, като основната ми цел е да подтисна желанието вътре в мен да покажа, колко много зная, колко е лесно и как може да стане. Тук обаче, не става въпрос за мен, а за човека отсреща и неговите проблеми и нужди. Казано кратко концентрирам се да слушам, намирам най-големите източници на болка за конкретния бизнес или собственик (понякога проблемите може да са лични). С протичането на разговора задавам въпрос, свързан с решението или обратната страна на причинителя на болка. Когато човекът отсреща, отговори на този въпрос с въпрос или когато започне да задава въпроси, вече зная че разговарям с нов Клиент.
Как задържаш Клиентите си? Вече отбелязах, че става въпрос за Клиентите и за техните бизнеси, а не за мен! Когато постигат успехи, то е заради тях, НО когато не постигат или откровено казано се провалят, тогава е заради мен. Предполагам, че във всички случаи създавам доверие. Клиентът знае, че всичко което правя е в негов интерес, дори и когато изглеждам жесток – то отново е в негова полза . В ActionCoach имаме правило, което преведено е „Нищо в мен не го е грижа по-малко!“ – звучи като противоречие с казаното преди малко, но всъщност е обратното. Никога няма да спестим истината, за да запазим чувствата и това за мен е много важно.
Постигането на резултата, който сме посочили в началото и записали в 90 дневния план е все пак най-важното, за да задържа клиентите си!
Кой е най-големия ти успех като треньор или кой е Клиента на който си помогнал най-много като резултат или персонално?
Всеки успех е голям, ако е успех отчетен от клиента. Както повечето неща и това е много относително. Кое е по-голям успех – да решиш проблем на стойност 200 000 лв. за бизнес с оборот от 2 млн лева или да помогнеш на бизнес с оборот от 200 000 лв. да увеличи приходите си с 50 000 лв?
Има и неизмерими/несравними успехи, които не се изразяват в парични средства директно. Как да измерим ефекта на постигането на разбирателство и дух на струдничество между ръководител и дистанционнен колектив? Няма директен финансов резултат, но последствията в приходите и атмосферата на фирмата са преки!
Какви са плановете ти за напред? Непосредствените ми планове са посветени най-вече на постигането на задачите от 90 дневните панове с текущите ми клиенти. Разбира се, отделям внимание и на маркетинга за създаване на клиети, но понеже съм на предела на възможностите от към време, това не ми е основен приоритет в момента. Краткосрочната ми цел в края на годината е да работя с 6 клиента и да съм създал ефективиен маркетинг за генериране на проспекти.
Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.
Comments