top of page
Снимка на автораa2cb1314-2965-48cd-a2b5-87a62c77a1b8

Как можем да спасяваме храна?

Гостува ни Джейн Димитрова , която ще разкаже сама за себе си. Аз само ще кажа ,че е победител на публиката в Започни млад, в Пловдив, с един много интересен проект ,който вече се развива и каузата им е много добра . В следващите шест месеца ще разказваме за тях и ще показваме какво правят точно, защо го правят и какво искат да постигнат . Здравей Джейн , радвам се да се видим тази сутрин .


Радвам се и аз и благодаря за поканата


Разкажи ни сега малко каза за това което правите вие ?

С две думи ние от Foodbox спасяваме храна .Тъй като аз много обичам да похапвам , особено сладкиши, печива , всякакви неща и се замислих един ден ,че вечер когато затвори заведението въпросната сладкарница или пекарна е пълна със сладкиши, печива и вкусна храна ,която на следващия ден не може да се продава повече тъй като няма да е годна. И ние от Foodbox се явяваме в този момент, когато сладкарницата затварят и храната, която е останала в излишък ,непродадена, се пуска през нашата апликация на по-ниска цена . Като 40- 50% е намалението през нашата платформа и крайния потребител може да спаси и тези неща , които са останали като ги вземе на място преди да затворил заведението. Това правим ние спасяваме вкусна храна от хвърляне .



Помагате и на ресторантите. Защото през годините съм имал ресторант и знам какво е да изхвърляш - това се нарича фира . Знам какво да изхвърляш храна , защото ти буквално изхвърляш пари по този начин. Как го приеха ресторантите? В същност вие от колко време сте на пазара ?


В следващия месец правим една година на пазара, в момента 11 месеца. Преди 11 месеца пуснахме официално мобилното си приложение с първите си два партньора. Тях няма да ги забравя , тъй като те са с нас от ден едно - една сладкарница и пекарна в центъра на София ,съседни една на друга. И двете не бяха чували за подобно нещо.


Можеш да ги кажеш ако искаш.


Мога ли да и кажа ? Добре ,да им направя една минута реклама . Sweet point е сладкарницата, която реши да си партнира с нас ,а пекарната е Фурна. Пламен и Чавдар са тези двама души ,които ни подкрепиха още на етап неразработен сайт и апликация, която тепърва стартира ,пълна с бъгове .Но въпреки всичко те решиха да се присъединят и до ден-днешен са ни най продаващите партньори. Редовно спасяват храна чрез нас . Благодарение на тях ,всъщност се включиха много други бизнеси ,които по препоръка, просто решиха ,че трябва да се присъединят в Foodbox.


С колко обекта работите в момента и в кои градове?


В момента обектите са около 200 .Като те включват не само сладкарници и пекарни, а вече в мрежата ни много ресторанти, има големи производители - като например Хормоника, които правят страхотни биопродукти , Delishu- които пък правят веган сирене от заквасено кашу , и всякакво разнообразие от търговци и производители. Интересно е , че си партнираме дори с енотеки, които понякога имат вина с нарушен етикет и са в нетърговски вид и буквално трябва да се бракуват и ние се явяваме там преди да се бракуват тези бутилки с вино .



Как се казва приложението ?


Foodbox , като е налично за iPhone и за Андроид и е безплатно . Започнахме в София ,след това потребителският интерес ни пренесе в Пловдив . В момента се намираме в морската столица Варна, където на 16-ти тази събота ще организираме живо събитие на ,което сме поканили 14 устойчиви и български бизнеси ,които ще изложат своите продукти и услуги и ще разкажат за тях. Ще има workshop на който ще се готвят рецепти с нулев отпадък. Антон ,който е главен готвач в Космос, ще готви ферментирали храни и нещо страхотно интересно . Пак се отклонявам . Стигнахме до Варна , но в момента имаме присъствие в 11 града , като ,разбира се, това са по-големите 11 града в България .Но ние не отказваме партньорство с никой. Ако има ресторант или заведение , което има храна в излишък , винаги може да се регистрира в Foodbox без никакви проблеми .


Без значение за кой град става въпрос ?


Абсолютно! Ние искаме да помогнем на всеки .


Как потребителите разбират за вас ?


Имаме два основни канала -офлайн и онлайн маркетинг .Има такъв вид събития всеки месец . Избираме град в който каним различни български бизнеси с кауза. Това е много важен елемент ,тъй като, е в унисон с нашите ценности и разбирания .По този начин отделяме една събота ,в която се виждаме с хората говорим с тях и разказваме за Foodbox. Живите срещите са много важни . А другия е онлайн маркетинг и PR. Като цяло сме доста активни в социалните мрежи -Инстаграм ,Фейсбук LinkedIn, където намираме нашите последователи . А и доста често посредством такъв вид интервюта достигаме до много хората и сулушатели.


Много ми харесва ,че освен да спасявате храна , вие помагате и на ресторантите, защото те нямахме много лесни последни няколко години .


Определено и особено покрай Ковид кризата . Ние стартирахме някъде между втория и третия локдаун някъде вече изгубих бройката. И те бяха страшно отчаяни и се вайкаха защо не сме се появили пет месеца по-рано, за да спасяваме тази която се изхвърляше в огромни количества


Да, доста ресторанти затвориха,но в крайна сметка хубавата новина е ,че има такива хора като вас, които помагат за да могат да ограничат и загубите си ресторантите. Сега при вас има нещо много интересно при поръчката. Което нали аз се надявам ти да разкажеш , защото потребителя прави поръчка обаче... ?


Обаче кутията е изненада . Съдържа микс от неща ,които са останали на края на деня. обикновено на витрината ,ако е сладкарница или пекарна. В ресторанта обикновено кутията изненада съдържа порции от обедното меню . Това може да е супа, може да основно плюс десерт, салата и общо взето вече приготвени ястия . Ако става дума за супермаркети и магазини за хранителни стоки , най-често в профила на обекта има едно кратко описание ,което дава информация какво приблизително ще се съдържа в тази кутия. А за хората ,които са малко по-претенциозни към храната има и филтри като например : веган ,вегетарианско и така нататък. Така че ,все пак човека е изненадан ,но приятно изненадан , тъй като знае какво да очаква в кутията изненада.


Как упражнявате контрол върху качеството на храната ,която пристига при крайния клиент ?

Качеството се гарантира ,че е високо и че храната е в срок на годност, и е абсолютно добра и вкусна от нашите партньори .Това го има в договора, който се сключва между нас си и нашите заведения партньори. Но аз смея да твърдя ,че досега не е имало оплаквания от качеството на храната, тъй като, самите те гарантират с името и с репутацията си, че предлагат качествена храна. Една от причините те да се включват във Foodbox е и това, че потенциално ще имат нови клиенти през Foodbox .Клиенти, които досега не са знаели за съществуването на въпросното заведение и благодарение на Foodbox отиването на място да вземат кутия изненада, ако се случи, че тя е вкусна и с интересно съдържанието те ще се върнат в това заведение .Тъй като те са хора ,които живеят около него или работят около самото заведение .Качеството е винаги добро.


Тоест , вие правите, все пак, селекции и подбор на обектите с които работите ?


По-скоро не бих използвал тези думи. Наистина искаме да включим всички по веригата. Имаме дюнерджийници ,имаме супер скъпи заведения и ресторанти, но общо взето, каузата е водеща при нас . Има ли храна за спасяване ,такава която иначе ще се изхвърли, ние сме там независимо колко струват порциите в заведението или какъв рейтинг имаш в Трипадвайзър. Това не ни е водещо.


При вас има ли някаква система за оценяване и обратна връзка , която потребителите могат да изпращат ?


В момента събираме ефективно feedback както от заведенията така и от потребителите- най-вече чрез запитвания по e-mail . Но съвсем скоро ще вкараме и функционалността - възможност за оценяване на заведението от 1 до 5 . Така че хората ще добият представа преди да закупят кутията средната оценка на това заведение каква е.


Специалнo това което съм забелязал и когато опита ни показва е, че хората, които пазаруват онлайн , правят поръчки онлайн, първо винаги гледат оценката или поне в 90% от случаите.Това ще помогне много. За финал на на първото ви интервю с нас , бих искал да те провокирам да направиш призив към аудиторията . Какъв е призивът Foodbox и на Джейн Димитрова към хората които ни гледат и ще ни почетат ?


Бих искала хората да са малко по-отговорни и осъзнати . Да осъзнаят, че храната е важен и ценен ресурс ,който изисква време , изисква вода, изисква почва за да се произведе и когато ние консумираме храна трябва да сме малко по-отговорни . Да си правим сметка ,сега тази порция ако не се дояде може ли да се вземе за вкъщи , когато пазаруваме да пазаруваме малко по-осъзнато с един списък, да не се заливаме с ненужни продукти от типа на вземи 3 плати 2 с които доста често ни подхлъзват в супермаркетите. Общо взето да сме осъзнати , да разберем и да подхождаме към храната с малко повече отговорност .


Да кажем кога е събитието във Варна.


Тази събота сме във Варна в едно страхотно местенце - Социалната чайна. Очакваме ви там от 10:00 до 18:00 часът през целия ден ще сме там .Ще има готини български фирми с устойчива и кръгова икономика, ще има show-cooking , готвене с нулеви нулев отпадък и ще си хапваме разбира се .Така че сме там от 10 до 6 в Социалната чайна .



Много ли е скъп билета за присъствие ?

Нула лева.


Нула лева ,добре .Значи има някаква уловка .Щом е нещо без пари , значи има някаква уловка. Между другото списание Български предприемач ще бъдем във Варна и има голяма вероятност също да посетим и да отразим това събитие на живо. Благодаря ти много за този разговор Пожелавам ти успешен ден и успешно събота . Всички във Варна ,заповядайте на събитието в Социалната чайна ,в центъра на града е .



0 коментара

Подобни публикации

Виж всички

Kommentare


bottom of page