Здравейте на всички! Разговорът днес е с най-усмихнатият застрахователен брокер в България, а може би и в Европа, да не казваме в света - Емил Йонидов.
Много се радвам, че правим това интервю, след изключително ценния и стойностен разговор, който имахме преди няколко седмици, от който вече имаме и положителна обратна връзка. Помня, че в коментарите след това имаше нещо, за което Вие не бяхте сигурен, но впоследствие, след проверка, отговорихте. Когато хората дават стойност, няма какво да се добави, нали?! Здравейте, Емил!
Здравейте, Пламен. Изключително ми е драго, че пак сме заедно. По повод на това, аз наистина съм много щастлив, когато въпреки 22-23-годишния си опит в застраховането, се сблъскам с казус, на който не знам отговора. Виждам, че има смисъл постоянно да се доусъвършенствам.
Дори днес имах подобен казус, при който подозирах отговора, но не бях сигурен и трябваше да отделя време, за да го разбера. Така че много, много съм щастлив, когато ми задават въпроси, на които не знам отговора, защото това ме стимулира да ставам по-добър.
Определено разширява знанията и уменията! Между другото, едни от най-качествените провайдери (хора, които предоставят услуги), са точно тези, които не парадират, че знаят всичко. Дори точно обратното: стремят се постоянно да се учат, да дават много нова информация и знания - точно това ги прави много надеждни. А пък думата "надежден" във Вашия случай и бизнес, е изключително важна.
Според мен това важи за всеки един бизнес и аз много често, говорейки си с колеги и приятели, давам за пример Nokia - как не успяха да реагират на тенденциите в развитието на техния бранш и от водеща компания, особено за мобилните телефони, не можаха да влязат точно в крак с навлизането на смартфоните, и просто пазара ги изхвърли. Така че това на мен ми е лампичка. Затова гледам да съм в крак с всичко, което се случва в моя сектор.
Да, Nokia отказаха да се учат и сега произвеждат чипове, най-вероятно за други компании. Общо взето, бяха изкупени, но идеята е, че при тях не е толкова голям риска, докато при Вас той е Вашите клиенти. Затова едно голямо браво и наистина адмирации за това, че Вие сте готов винаги да проверите информацията и тогава да кажете, че е 100-процентова. Темата на днешния разговор е спонтанна. Вие имате да казвате нещо - имате нови партньорства и доколкото знам, те са много интересни. Затова и ще си говорим за това "Как да пестим най-ценния си ресурс - времето". Разкажете ни сега какво ново?
Няколко са новите неща при мен. Ще започна от партньорствата, за които си говорихме преди малко. В последните една или две години, освен това, което предлагаме - застрахователното посредничество, нашите клиенти търсят и други неща. До скоро мнението ми беше, че трябва да съм концентриран в едно нещо, за да го правя добре и качествено, но запитванията за близки дейности до нашата сфера, не намаляват, а напротив, увеличават се.
Печелейки доверието на нашите клиенти, те ни търсят и за други услуги. Много се чудех как да направим така, че да продаваме нещо различно, без да трябва да сме експерти и това е много важно. Достигнах до решението, че трябва да правим тези услуги, които са надеждни и с качествени партньори.
От средата на следващия месец ще бъдем готови и пускаме три нови услуги. Едното е кредитно посредничество. Uni state ще предлага на своите клиенти кредити, като ще партнираме с Credit Choice и Мария Петкова, която е изключително веща в това, което прави, а ние ще предаваме една наистина качествена услуга.
Другото нещо, са недвижими имоти, за които постоянно ни задават въпроси. В това ще си партнираме с Ивайло Петков от Imolux - човек с 15 години опит в бранша.
И третото, което е пряко свързано с нашата дейност - ще си партнираме с Дани Пенев и Trackingbg, като ще предлагаме на по-голямата част от корпоративните си клиенти, които имат нужда от това. Те предлагат една наистина много качествена и стойностна услуга, с която в реално време ще може да се следи разхода на гориво на автомобила, къде се намира, над 1000 показателя. За някои автомобили ще дава, например, ако има грешка, дали трябва да се отиде на сервиз. Освен това, през въпросната платформа, която е много user-friendly направена, ще може да се следи и за застраховките, както и за изтичащи прегледи, и още куп избираеми функционалности.
Пакетите, които с Дани седнахме да направим специално за Uni state, станаха много сполучливи. Мисля, че ще имаме страхотни резултати и се надявам да работим пълноценно за нашите клиенти и партньори.
Аз съм съгласен, че партньорите, всъщност, са ключа към разширяване без да трябва да се отделят още 20 години, за да станете експерт в нова сфера. В този смисъл, как и къде намерихте тези подходящи партньори и как установихте, че точно те са подходящите специалисти?
Дани Пенев го намерих благодарение на списание "Български предприемач" и благодарение на Вас. Той е изключително стойностен, готин и страхотен професионалист. Credit Choice и Imоlux са контакти от BNI. Аз членувам в едно от 12-те дружества на BNI в България. Всъщност, за хората които не знаят, в тази организация за бизнес препоръки, която е световна, в над 70 държави, присъстват хора, на които наистина може да се разчита. Всеки, който се е докоснал до това, разбира, че то е работещо - и това е факт не са само думи.
Говоря за хора, които си разбират от работата, имат една основна ценност - отговорност. За мен едно от най-важните качества е да си отговорен, защото когато с Вас имаме договорка за нещо, аз съм отговорен да я свърша и ако не направя нещо, както трябва, трябва да си понеса отговорността и последствията. Това не може да го намерите при всеки. Повечето хора могат да Ви обещаят много неща, но не всеки може да ги изпълни.
Това означава ли, че BNI и списанието, с присъствието си там, са вид гарант, че хората вътре са надеждни и отговорни?
Аз винаги съм казвал, че човек прави бизнес с хора, които са му симпатични. С Вас не се познавахме, но ни стигна един разговор. С годините съм изградил това качество да преценявам човека, дори и само от телефонен разговор, както се случи и с Вас. Нещата се случват от само себе си просто. Аз знам, че Вие, като ми кажете за някого, че е окей, значи това е факт, защото Вашата дума тежи.
Разкажете малко повече за това как Uni state, застрахователен брокер, ще предлага и кредитиране? Тоест, клиентите ли ще Ви питат или Ввие ще го предлагате проактивно? Това е много интересно, напомня ми за моловете - когато влезеш в тях, можеш да си купиш спортни дрехи или друго, има банка, има, каквото се сетите. Тези обединения и бизнеси, според мен, все повече ще бъдат предпочитани, за да могат хората да спестяват време, а не да ходят от едно място на друго. Как се случват при Вас нещата, чисто логистично?
Това, което беше водещо за мен, е да давам качествена услуга и това да не ми изисква никакъв ресурс, от гледна точка на това аз да не трябва да се занимавам физически с въпросния клиент. Но пък в същото време, да съм сигурен, че работата ще е свършена на 100%. С Дани ще положим повече усилия, защото е тясно свързано с нашия бизнес и ще трябва да свършим малко повече неща, пряко свързани с бизнеса ни. Докато при имотите и кредитите, ще се доверим изцяло на компетентността на нашите партньори.
Вече сме разработили брошури, които ще бъдат давани на всички наши клиенти при сключване на застраховка, за да могат в момента, в който им потрябва тази услуга, да знаят, че я предоставяме и да се свържат с нас. От там нататък единственото, което ще направим, е да ги насочим към хората, които ще им свършат работа, след която ще останат доволни, за което гарантирам.
С Tracking bg как ще се случват точно нещата?
Нещата са улеснени дотолкова, че там няма никаква специфика в инсталацията на въпросното устройство. Особено що се отнася до по-новите автомобили - тогава има една малка джаджа, която се слага в obd буксата и всичко се случва. Дава се user и парола на клиента и той вече започва да следи всичко в реално време.
За малко по-старите автомобили вече има инсталация на въпросния софтуер, но в момента преговаряме в София с няколко сервиза, които ще поемат въпросната инсталация, така че всичко да става бързо, лесно и безболезнено.
Хората как ще получават предложението за тази услуга - при сключване на гражданска отговорност, при плащане на вноска или?
Специално за корпоративния ми бизнес, лично ще проведа разговори с всички мои основни и големи клиенти, защото знам, че по този начин ще им направя по-скоро услуга, давайки им възможността да имат достъп до тази система. Тя ще облекчи целия им логистичен процес. От моя страна и от страна на моите колеги, ще има повече активност, но пак казвам, това е много пряко свързано с нашия бизнес, и затова ще вложим повече енергия.
И значително по-лесно би трябвало да се случват нещата. Това, което ще направим ние, е да свържем видеата, за да може хората, които все още не са чували за услугите и продуктите на Дани и Мария, да видят точно за какво става въпрос. И ако са в София, и са Ваши клиенти, да могат да дойдат, съответно да заявят тези услуги. Лично аз очаквам обаждане от Вас за нашите автомобили, за да видим как това нещо работи. Изключително съм щастлив, че се случват такива партньорства, и бизнеса и услугите се разрастват по този начин. Много по-лесно е да обслужиш себе си спрямо различните си нуждина едно място, а това пести времето!
Има и друго нещо, което е изцяло в нашия сектор - пак, произхождайки от това, че времето наистина не стига никога. На човек, който се е ангажирал да прави бизнес, по-маловажните неща наистина са му в тежест, а пък тях, така или иначе, някой трябва да ги свърши. Що се отнася до автомобилното застраховане - ние, всъщност, не можем да измислим нещо, което да е коренно различно от това, което предлагат нашите колеги.
Да, можем да оптимизираме разходите, правейки анализ на портфейла - може да отпадне нещо, да сложим друго, но за мен най-важен е сървиса . И затова започнахме дори аз увеличаваме екипа си в тази насока, защото не искам застрахованият да мисли за нищо. Всичко искам да се случва буквално, докато си работи. Ако има щета, да дойде мой човек, да снима автомобила, да го закара, ако е нужно, в сервиз, да го отремонтира и да го върне готов. Върху това нещо работим.
Имам партньорство вече с няколко rent a car, за да можем да даваме заместващи такива на преференциални цени. И това е начина да можем да оптимизираме времето на нашите клиенти.
Това би било наистина прекрасно! Един от големите проблеми, които имаме, например е, когато се случи някаква щета на семейния автомобил, нужен е ремонт, а в същото време ни е необходим. Понякога се чака по седмица-две, за да може автомобила да излезе от сервиз, защото се чака ред. Затова идеята с rent a car е много добра!
Другото нещо е, например, фирми с по-голям автопарк - ако трябва някой да се грижи за автомобилите, да ги завежда по ликвидационни центрове, да ходи да сключва застраховки, тогава по-добре да има служител, дори двама или трима, които да се занимават с всичко това.
А ако изберат нас като партньор в застраховането, това ще им отпадне като ангажимент, защото ние ще случваме всичко това на място. Ако имат автопарк с 10 автомобила и пет от тях имат щети, ние можем да отидем на място, да ги снимаме, да опишем щетите, да насочим писмата към сервизи, ако е нужно, и те да се отремонтират в някой от сервизите на нашите партньори. Както казах, взимаме автомобила, караме го, връщаме го и това е. Това е нещото, което и за физическите лица е актуално, но за корпоративния бизнес мисля, че е много, много важно.
Вие, ако имате човек, който да се занимава с това, пестите и заплати, а не само време?! А когато натоварите служителите с още допълнителна работа, те стават недоволни и тогава пък, в колектива започват да се получават кавги, нали?
Това е така, но не е по-големият проблем. Най-големият проблем е, че когато натовариш твоя служител да завежда щетите - грешките са почти задължителни. И тогава отказите от страна на застрахователи са, защото има грешка при завеждането на претенцията. Не е заведена, както трябва. Има общи условия, които, съответно, на никой не му е работа да ги чете, а пък ние това го знаем, знаем и къде са тънките моменти. Така че, завеждайки щетата, не изпадаме в ситуация тя да бъде отказана.
Има хора, които наистина си знаят правата, но има и такива, които съм виждал да завеждат щета "преди 20 дни еди-какво-си ми се случи" и получават отказ, защото тя е изтекла по давност. Това е нещо елементарно, но като не знаеш, те си имат правното основание да откажат.
А застрахователите рядко бъркат и рядко пропускат грешки, нали?
Застрахователите, не знам дали знаете, че са след експертите, които гледат преписките. Има един куп юристи, които също гледат за една изпусната запетайка дори, защото това им е работата.
Тяхната работа е да спестят плащане, нали така?
Естествено. Финансовият резултат накрая, за всички предприятия, дори за застрахователите, е основното нещо.
Със сигурност това, което предлагате, е много полезно и аз вярвам, че в България все повече културата на обществото отива към това да се обърнем към специалист, когато искаме някаква услуга. А не, както беше преди години - всичко може да си направим сами. Нещата вече са различни, както казахте и Вие, има цели отдели, които търсят определени грешки, изобщо всичко да е изрядно. Затова по-добре да се доверим на специалист, на когото не плащаме заплата, но който ни върши работа, когато е необходимо?!
Точно така! Нашите възнаграждения идват от застрахователните компании, а не от застрахованият. Дали ще сключат застраховка при брокера или директно в застрахователната компания - цената е една и съща, но при брокера последващ сервиз няма. Евентуално могат да пратят смс за някоя вноска.
Много важна информация! За финал, какъв призив бихте отправили към хората?
Призивът, в контекста на това, което си говорим, е - да използват времето си, за да изкарват пари, а нещата, които могат да ги делегират, да ги оставят на професионалистите.
Супер! Идеалното послание за този разговор! Емо, много Ви благодаря! Очакваме Ви съвсем скоро в Русе, на "Започни млад", където ще бъдете жури и ще помогнете на още млади хора.
До следващото интервю и благодаря, че сте с нас и ни четете!
Comments