"Здравейте, аз съм Ренета, на 26 г. и последните 5 работя за OSM Internatinonal Group. Това е международна група от собственици на бизнес по цял свят. И аз съм от милениалите. Знаете ли кои хора се включват в този термин? Ще си говорим много за тях и в края на статията, ще знаете не само кои са те, но и как да ги мотивирате. Графиките в снимките показват кое поколение към коя група спада.
Не искам да казвам, че едните са по-добри от другите, а по-скоро, че има тънкости, които, ако научим и прилагаме, ще можем да използваме за по-лесна комуникация с тях и да ги развиваме в компанията си. И кой знае, милениалът може да се окаже дори следващия ви бизнес партньор или мениджър. Първото важно нещо е, че:
Милениалите искат да бъдат предизвиквани. В момента те са 50% от работната сила в света. Т.е. независимо дали искаме или не, ще ни се наложи да работим с тях и трябва да намерим път един към друг.
Те имат много хубави черти, както и някои по-сложни за управление. Те могат да направят всичко с 1 клик, могат да направят целева страница и да си намерят клиенти с 1 клик, могат да пазаруват с 1 клик и да си уредят среща с 1 клик.
Затова, нека ги опознаем и вземем от техните идеи, за да извлечем и направим най-доброто от тях. Случвало ми се е мениджър да ми се оплаква, че това поколение е мързеливо, трудно за „пробиване“ и не толкова организирано. Не е вярно, те могат да бъдат управлявани, но само когато ги вдъхновявате. И ето как – отново чрез връзки, чрез внимание и време, но осъществявани и по дигитален начин, не само офлайн. Всеки може да научи техния дигитален език. Направете си обща група във Viber. Програмите на OSM също са начин да се скъси дистанцията, където сме създали перфектен подход за „Дистанционно управление на екип“. 🚀.
Милениалите и поколение Z наистина имат нужда да усетят, че собственикът или мениджърът го е грижа за тях. И не само да попитате от куртоазия, а истински да се поинтересувате от тях. Когато връзката е H2H (human-to-human), ангажираността и продуктивността са много по-големи. Попитайте ги не само за работа, а и за хобитата им, как се справят с кризата, какво правят в свободното си време, кое приложение е модерно сега (тик ток е отговорът, но не е нужно да го сваляте 😉). Попитайте ги коя книга четат, но не спирайте дотам, а се опитайте да разберете и защо точно тази са избрали, с какво тя е по-интересна. И не е нужно да започвате да я четете и вие, а само да ги забележите и отбележите тяхната креативност, или вдъхновите за нещо, ако нямат идеи.