Ремонтът бива два типа – там където вече живеем (или работим) и на новозакупен обект. Но без значение дали ще ремонтираме цяла къща, етаж от къща или само стая, стъпките, които следваме са винаги едни и същи:
Концепция - как искаме да изглежда мястото след ремонта
Определяне на бюджет за ремонта
Намиране на майстор / бригада за ремонта
Търпение и спокойствие
Ремонтът в България се е превърнал в мръсна дума за по-голяма част от населението. Много хора си живеят в апартаментите 15-20 години без да ги освежат, обновят или ремонтират, само защото не искат да се занимават с майстори. Не случайно е измислена фразата „Да не ти влиза майстор в къщата“. И уповавайки се на нея много хора не предприемат стъпката да превърнат жилището си в по-добро място.
Ние сме тук да разчупим този стереотип и да помагаме на клиентите си, за да могат да се чувстват удовлетворени след края на ремонта и да виждат, че са си заслужавали усилията и средствата.
Кой вариант е по-добър - малка или голяма фирма?
Много е важно клиентът да осъзнава мащаба и сложността на своя обект, за да не направи грешка в избора, дали му е необходима голяма фирма или малка бригада.
За един малък основен ремонт би било нерентабилно да викнеш голяма фирма да я изпълни, освен ако срокът, за който трябва да бъде завършен, не е инфарктно кратък. Както и обратното – ако ви предстои сериозен ремонт и наемете малка бригада, най-вероятно ще ви излезе по-евтино, но главоболията ще са повече, защото бригадата няма да има този капацитет и вие трябва да сте нон стоп на обекта, ако искате нещата да са, както си ги представяте.
Повечето хора не си дават сметка, защо една строителна фирма ще ви излезе по-скъпо сега, но по-евтино в бъдеще. Ще внесем малко яснота по въпроса, тъй като имаме опит в строителството и в довършителните работи повече от 16 години.
Най-първоначално се прави среща с клиента и се обсъждат всички подробности от проекта, за да се изчистят и най-дребните детайли. След това техническият ръководител прави организация на материалите, на работниците и тяхната дейност. Той следи за последователност в етапите на ремонта и за изпълнението на договорените срокове. Подсигурява си материалите, които са необходими, а не ангажира клиента да тича от работа за 3 торби лепило, защото вчера е забравил, че няма да му стигнат.
Строителните фирми разполагат с техника, машини и инструменти, с които прецизно и бързо да изпълняват ремонта. Също така фирмата разполага с всички специалисти необходими за ремонта. Това спестява на клиента да търси и да наема различни бригади. Както и на всяка да обяснява, как тази преди нея не е свършила нещо или го е направила некачествено. И не на последно място строителната фирма залага името си, като гаранция за вашия ремонт. Клиентът винаги може да я извика за отстраняване на дефект или някакъв проблем, ако изникне такъв. Това дава още едно спокойствие на клиентите.
Без значение дали ще предпочетете фирма или малка бригада, задължително условие е да проведете разговор, в който да си зададете всички въпроси и да си кажете изискванията.
Как да преценим кой е добър майстор?
Всеки човек има различен критерий какво е добър майстор. За едни добър майстор може да е човекът, който им е ремонтирал казанчето на тоалетната, но изобщо да не може да се справя с преправяне на ВиК инсталацията. А в България точно това е методът, по който си избираме майстор: „Щом на Мими и Пешо са направили ремонт и са доволни, значи и ние ще сме доволни, а май и не е взел много пари“. Ако с Мими и Пешо сте съседи и живеете в идентични жилища, да, може да се съгласим, че майсторът ще се справи, но ако вие имате различни критерии, вкусове, виждания, как да изглежда жилището ви след ремонта, то задължително трябва да проведете разговор с майстора, за да му обясните какво искате.
И тук идва момента, в който да тествате майстора. Ако му покажете, как си представяте жилището след ремонта и той започне да ви обяснява, че половината неща няма как да станат, то веднага трябва да ви светне лампичката, че това не е вашият майстор. Защото този тип майстор ще ви подхване да избирате само това, с което той е свикнал да работи, а не това, което вие искате.
Например вие ще поискате съвременна баня с големи плочки, вградени душове и санитария, светещи акценти. А майсторът ще ви убеждава, как големите плочи не са подходящи за вашата малка баня, как не трябва да има светещи елементи, защото това е баня и ще има вода и влага и разбира се душ не може да се вгради. Защо трябва да позволявате на майстора да ви казва, каква баня искате или какъв цвят стени? Компромисите, които правим винаги са за наша сметка.
Другата крайност при майсторите е още преди да сте си казали изискванията и да е видял помещението, да ви каже, че няма проблеми да ви изпълни всичките желания.
Винаги трябва да искате от вашия майстор да видите как работи, като ви заведе в някой готов обект или сте взели референция от обекта, или ще ви покаже портфолио от негови завършени проекти. Майсторът трябва да ви покаже, че е сериозен. Отговорността му към работата си и към клиентите си е ключова за един добър ремонт.
Как да балансираме цена и качество на ремонта?
Имайки предвид нестабилността в цените през последната една година и инфлацията в страната, не е лесна задача да се балансират цена и качество. Но винаги могат да се търсят оптимални варианти за правилно бюджетиране.
И тук на помощ идват продавач - консултантите в специализираните магазини. Това са хората, които познават целия асортимент и могат да ви обяснят разликите в продуктите на различните производители, заедно с тях да определите, къде не е желателно да правите компромис с продукта и къде може да си го позволите. На никой не му е приятно да наводни съседите си още на първата седмица след ремонта. За това е важно да се подбират материали и продукти на доказани производители. На пазара има различни алтернативи и винаги може да се подбере хубав продукт на прилична цена.
Не трябва да се подценява ролята на продавач - консултанта, въпреки че вече все повече хора пазаруват онлайн. Но въпреки това, те си остават хората, които могат да дадат най-доброто решение според вашето помещение, според вашите изисквания, според вашия бюджет и ви спестяват време в търсене и чудене, кое да изберете.
Не е достатъчно да влезете в един магазин и да препишете цените на няколко артикула и след това да формирате бюджет. Това не е правилната стратегия. Защото лепилото, което е за банята, не е същото като за плочките, които ще се лепят навън.
Това е и нашата мисия в Строймаркет Инекс – да предоставяме най-доброто обслужване във всичките му фази и форми – от примерения проект, до правилен подбор на материали и оборудване спрямо индивидуалните критерии и изисквания на клиента и в рамките на бюджета, с който разполага.
Comentários