Настоящата публикация е спонсориран пост. Тя е част от партньорството между Фондация “Започни Млад” и UnitateBroker с цел развитие на мисията на фондацията.
Как да избера компания, в която да застраховам себе си, дома си и автомобила си?

Според мен, първият въпрос, на който трябва да отговорим, е как да си изберем застрахователен брокер. И веднага ще обясня защо:
В това все по-натоварено ежедневие, много малко хора биха могли да отделят ден или два за да обиколят десетина застрахователни компании, да поискат оферти от тях, да ги сравнят и да вземат оптималното за тях решение. Ние, застрахователните брокери, правим точно това! Проучваме пазара, избираме трите най-добри предложения и ги представяме на нашите клиенти.
Добре, кажете ни тогава как да изберем нашият застрахователен брокер?

Тук наистина трябва да бъдете внимателни! Ясно е, че цената винаги има значение, но това далеч не е най-важното. Основната разликата, между това да си закупите застраховка директно от застрахователната компания или да ползвате услугите на застрахователен брокер, е в “after sale” обслужването. Затова препоръчвам, преди да сключите вашите застраховки да попитате какво се случва при евентуално застрахователно събитие. Има застрахователни брокери, които предлагат съдействие при завеждането на застрахователната претенция и проследяват преписката до нейното окончателно приключване. При това държа да отбележа, че тази услуга е напълно безплатна. Също така, напомнят на своите клиенти за предстоящите им падежи чрез смс, обаждане или мейл.
Цената ли е водеща, както е на брошурите?
Категорично не!
Цените в брошурите са направени с рекламна цел - за да привлекат вниманието на клиента. Както във всеки отрасъл, така и в застраховането, качествения и стойностен продукт си има определена цена.
Бихте ли разяснили кой са основните неща които трябва да знаем когато сключваме автомобилните си застраховки?
Застраховането е процес, който не е желателно да се прави „на парче“. Какво имам предвид? Ако е дошъл моментът да сключите Вашата гражданска отговорност, но след това мислите да правите и автокаско е хубаво да кажете това на застрахователният си брокер. По този начин той ще съобрази в коя компания да ги сключи, така че пакетната цена да е оптимална.
Ето още няколко полезни препоръки:
Когато се наложи автомобилът Ви да влезне в сервиз в следствие на ПТП или злоумишлени действия, всеки би желал да му подменят увредения детайл с оригинален такъв. Не всички, обаче ще имат този късмет, ако не са го предвидили при сключването на своята застраховка.
Новите МПС до 4 години от датата на производство могат да ползват официален сервиз, както и оригинални части. След четвъртата година, за да имат това право, трябва да се заплати завишение на премията. В повечето компании то е в размер на 30%. При по-ниският клас автомобили е важно да се избере застрахователна компания, която да дава право на ремонт в доверен сервиз. Експертната оценка при изплащане на обезщетение в повечето случай е крайно недостатъчна, за да отремонтирате автомобила си.
Другото, наистина задължително нещо е да включите автоасистанс към Вашето автокаско. Това в различните компании варира между 10 и 30 лв. за година. Заплащането му, обаче, ви спестява много нерви и пари.
Кои са скритите ползи в застраховките и съответно подводните камъни?

Ползите от застраховките са много и те се афишират и рекламират постоянно.
Основната полза от всеки вид застраховка е спокойствието!
С подводните камъни трябва да бъдем внимателни, понеже те са скрити в многобройните страници на общите условия на всеки продукт. Сигурен съм , че повечето клиенти никога не изчитат въпросните общи условия, затова аз горещо препоръчвам да се запознаят поне с точката „изключени рискове“. Ще ви дам един пример:
Много често, когато говорим за автомобилно застраховане, можем да получим отказ за изплащане на обезщетение с мотива „груба небрежност“. Друг вид отказ от страна на застрахователя е неспазване на срока за завеждане на претенцията. Сроковете са различни в различните компании и често се променят. Според последните промени по общите условия по автокаско на ЗАД „Армеец“ например, които влязоха в сила от 01.10.2021 г., срокът за завеждане на претенция се промени от 7 на 5 дни.
Не малко са и случаите, в които застрахования получава авансов бонус без да му бъде разяснено какво всъщност представлява той.
Клауза „самоучастие“ също може да бъде включена в договора ви, без да бъдете информиран.
Винаги, когато сключвате каквато и да е застраховка, изисквайте да Ви бъде даден информационния документ към съответната полица. Там ясно е написано какво покрива застраховката и какво не.
Най-сигурният начин да бъдат избегнати всички споменати подводни камъни е да имате доверен партньор в лицето на вашият застрахователен брокер.
Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.
Comments