Ако нямахме куража сега нямаше да празнуваме първия рожден ден на списанието. Да, Българският предприемач е вече на 1 година.
Да създадеш списание не е толкова лесно. Е, оказа се и не толкова трудно, но ако създаваш стандартен блог-медия, в който да генерираш съдържание. Ключовата дума е съдържание. Повечето хора биха казали, че ти трябват спонсори, аудитория, но всъщност съдържанието е най-важно и още повече от къде идва то.
Моделът на Българският предприемач беше изграден върху отговора на този въпрос - Как да създаваме качествено, достоверно и полезно съдържание?
Капанът тук е огромен и трудно отличим, защото вече след информационната ера огромен брой формални и неформални организации от различен тип наред с големите медии са с усещането, че споделят безценна, обективна и достоверна информация. Друго предизвикателство, с което трябваше да се справим са досадните реклами, които прекъсват видеа и статии непрестанно, исказащи прозорци, поп-ъпи и прочие отблъскващи рекламни инструменти.
За да се справим с тези предизвикателства решихме да подходим коренно различно и да създадем медия, която отразява информацията от извора, което да бъде и неговата реклама - на самия източник.
Сега обясняваме. Над 90% от съдържанието на списанието е рекламно, създадено от нашите рекламодатели. Единственото условие, което имаме към тях е то да не бъде ПР и чисто рекламно съдържание, а полезно и практично. По този начин истинските специалисти споделят различни ситуации и възможности от собствената си сфера всеки месец. Това прави списанието уникално и е първо по рода си в Европа, защото тук не пишат журналисти, които интерпретират информация подадена им от ПР-и. При нас пишат, с наша помощ, хора с реален и актуален успешен опит в различните сфери. По този начин нашите читатели, които са както предприемачи така и крайни потребители могат, безплатно, да получат информация, която други продават или с която спекулират.
Премахвайки “the middle man” ние решаваме проблема с мискомуникацията и се превърнахме в надежден източник на полезна информация, която може да бъде експлоатирана буквално на следващия ден.
Замисълът звучеше идеален, но трябваше да пазарът да определи това. В момент, в който имаше пик на коронакриза, както и насред паниката породена от първия lockdown, ние решихме да проверим дали има смисъл в нашата идея и да направим така наречената валидация. Това се случи на 25.05.2020 година. 6 месеца по-късно имахме близо 100 абоната за обучителната част, 30 рекламодателя и 100 материала. 12 месеца след началото близо 50 рекламодателя, 230 материала 1800 абоната като статиите ни достигат до 10000 души.
Създадохме националната кампания “Започни млад”, която подкрепя младите хора в началото на предприемаческия им път. Партнираме си с общини, университети, средното образование, търговски организации…
Получихме награда медия на годината.
От началото на годината вече съществува и Телевизия Български предприемач, която позволява да споделяме и видео материали на нашите партньори. Усилено работим по приложение и по подобряване и оптимизация на обслужването на рекламодателите ни, което да улесни тяхното участие и създаването на материалите им. Вече тече и кампания по увеличаване на екипа ни като открихме 10 работни места, с които да постигнем още по-впечатляващи резултати.
С този материал искаме да отправим нашето послание и да провокираме всички вас да не се притеснявате да бъдете нехаресвани. Дa взимате непопулярни решения, да рискувате, както го направихме ние в началото на нечувана и безпрецедентна за последните пет поколения криза. Без никакъв журналистически опит и благодарение на което, построихме истински обективна трибуна, от която можете да чуете гласовете на българските практически експерти.
Благодарим на стотиците и хиляди партньори и последователи без които щяхме да сме закрили проекта отдавна! Продължаваме и честит рожден ден на българския предприемач (малко на патерици).
Ива и Пламен създатели
Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.
Comments