top of page
Снимка на автораСписание "Бългаски предприемач"

Имай куража да не си харесван от всеки

Ако нямахме куража сега нямаше да празнуваме първия рожден ден на списанието. Да, Българският предприемач е вече на 1 година.


Да създадеш списание не е толкова лесно. Е, оказа се и не толкова трудно, но ако създаваш стандартен блог-медия, в който да генерираш съдържание. Ключовата дума е съдържание. Повечето хора биха казали, че ти трябват спонсори, аудитория, но всъщност съдържанието е най-важно и още повече от къде идва то.

Моделът на Българският предприемач беше изграден върху отговора на този въпрос - Как да създаваме качествено, достоверно и полезно съдържание?

Капанът тук е огромен и трудно отличим, защото вече след информационната ера огромен брой формални и неформални организации от различен тип наред с големите медии са с усещането, че споделят безценна, обективна и достоверна информация. Друго предизвикателство, с което трябваше да се справим са досадните реклами, които прекъсват видеа и статии непрестанно, исказащи прозорци, поп-ъпи и прочие отблъскващи рекламни инструменти.


За да се справим с тези предизвикателства решихме да подходим коренно различно и да създадем медия, която отразява информацията от извора, което да бъде и неговата реклама - на самия източник.

Сега обясняваме. Над 90% от съдържанието на списанието е рекламно, създадено от нашите рекламодатели. Единственото условие, което имаме към тях е то да не бъде ПР и чисто рекламно съдържание, а полезно и практично. По този начин истинските специалисти споделят различни ситуации и възможности от собствената си сфера всеки месец. Това прави списанието уникално и е първо по рода си в Европа, защото тук не пишат журналисти, които интерпретират информация подадена им от ПР-и. При нас пишат, с наша помощ, хора с реален и актуален успешен опит в различните сфери. По този начин нашите читатели, които са както предприемачи така и крайни потребители могат, безплатно, да получат информация, която други продават или с която спекулират.


Премахвайки “the middle man” ние решаваме проблема с мискомуникацията и се превърнахме в надежден източник на полезна информация, която може да бъде експлоатирана буквално на следващия ден.

Замисълът звучеше идеален, но трябваше да пазарът да определи това. В момент, в който имаше пик на коронакриза, както и насред паниката породена от първия lockdown, ние решихме да проверим дали има смисъл в нашата идея и да направим така наречената валидация. Това се случи на 25.05.2020 година. 6 месеца по-късно имахме близо 100 абоната за обучителната част, 30 рекламодателя и 100 материала. 12 месеца след началото близо 50 рекламодателя, 230 материала 1800 абоната като статиите ни достигат до 10000 души.

Създадохме националната кампания “Започни млад”, която подкрепя младите хора в началото на предприемаческия им път. Партнираме си с общини, университети, средното образование, търговски организации…

Получихме награда медия на годината.


От началото на годината вече съществува и Телевизия Български предприемач, която позволява да споделяме и видео материали на нашите партньори. Усилено работим по приложение и по подобряване и оптимизация на обслужването на рекламодателите ни, което да улесни тяхното участие и създаването на материалите им. Вече тече и кампания по увеличаване на екипа ни като открихме 10 работни места, с които да постигнем още по-впечатляващи резултати.


С този материал искаме да отправим нашето послание и да провокираме всички вас да не се притеснявате да бъдете нехаресвани. Дa взимате непопулярни решения, да рискувате, както го направихме ние в началото на нечувана и безпрецедентна за последните пет поколения криза. Без никакъв журналистически опит и благодарение на което, построихме истински обективна трибуна, от която можете да чуете гласовете на българските практически експерти.


Благодарим на стотиците и хиляди партньори и последователи без които щяхме да сме закрили проекта отдавна! Продължаваме и честит рожден ден на българския предприемач (малко на патерици).

Ива и Пламен създатели



Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.

0 коментара

Подобни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page