Днешната тема на разговор е посветена на победата! За нея ще си говорим с победителя от "Започни млад Пловдив" Мартин Александров. Какво се случва, когато големите предизвикателства изскочат на пътя и как се справяме с тях, докато преследваме бизнес целите си - отговорите на тези въпроси ще получим лично от него.
- Здравейте! Разкажете ни малко повече за себе си и за бизнес целите си?
- Здравейте! Казвам се Мартин Александров, на 23 г., от Пловдив. Завършил съм в УХТ, Пловдив със специалност "Технология на вино и пиво". Още от ученическите си години имах амбицията да създам нещо свое и да се реализирам в България, а в същия период преоткрих и интереса си към химията, по-конкретно към процеса на създаване на един продукт от А до Я. Може да се каже, че съм от хората, които винаги четат етикетите ха-ха.
За мое съжаление, това, което масово ми прави впечатление, е че както храните, така и напитките, които се предлагат в търговската мрежа, имат, меко казано, ужасяващи съставки, неизвестни за обикновения потребител. В същото време обществото ни е изправено пред един комплексен проблем - нездравословния начин на живот, подхранван именно от вредното хранене и застоялото ежедневие.
Наблюденията ми ме доведоха до мисълта, че имайки знанията и уменията си, трябва да действам и да направя нещо различно. Нещо, с което да се опитам да предложа решение на този проблем, доколкото ми позволява моята експертиза. И това, към което се насочих, без да се замислям, са енергийните напитки.
Напитки, съдържащи куп синтетични вещества и огромни количества захар, но в същото време с изключително висока консумация - в България през 2020 г. са изпити близо 30 млн. литра! Е, моята цел вече беше ясна и една година по-късно - изпълнена.
Преди два месеца пуснах на пазара алтернатива на масовите енергийни напитки - Nature Boost. Продукт, в който няма захар, няма калории, няма изкуствени оцветители и синтетични вещества, а 100% натурални съставки. Моята мисия е не просто да предложа поредния продукт, а да дам на хората поле за размисъл, да ги информирам и да ги накарам да обръщат по-сериозно внимание на това, което консумират. Защото в крайна сметка човек е това, с което се храни.
- Кои са Вашите клиенти и каква е обратната връзка?
- Моята дългосрочна цел е да таргетирам масовия консуматор - това е идеалният ми клиент, но знам, че този път ще бъде дълъг и ще започне от информираност на хората. Поради тази причина, в момента вниманието ми е насочено към потребителите, които обръщат по-специално внимание на хранителните си навици и се стремят към здравословен начин на живот.
Отзивите, които получавам, са положителни, най-вече заради състава на продуктите. Усещам, че съм на правилния път, но и че ще отнеме време продуктът ми да се наложи на пазара, тъй като досега такъв не е имало в България. Хората са свикнали да асоциират енергийните напитки с определен вкус, но този вкус няма как да бъде изцяло постигнат с натурални съставки, каквито използвам аз. Затова следващата ми стъпка е да се фокусирам върху подобряване на вкусовите качества на напитките, запазвайки изчистения състав.
- Защо участвахте в START YOUNG/ base и какво е чувството да си победител? Какво си взехте от събитията, като контакти и обратна връзка?
- Съвсем случайно попаднах на публикация във Фейсбук, която промотираше събитието и реших, че трябва да пробвам. Ако трябва да бъда честен, участвах най-вече, за да видя какво е чуждото мнение, тъй като до онзи момент идеята ми беше подкрепена само от близкото ми обкръжение. Впечатленията на всички, които бяха част от събитието, наистина ме накараха още по-силно да повярвам в продукта си! Това ми донесе и победата - знак, че вървя в правилната посока. START YOUNG ми донесе ценни контакти и съвети от опитни професионалисти, за което съм изключително благодарен.
- Кое е най-голямото предизвикателство, пред което сте се изправяли в професията?
- Предизвикателствата се оказаха ежедневие, предвид времената, в които живеем. Определено не е лесно да стартираш собствен бизнес по време на пандемия, но още повече - по време на война, когато обществото изпитва несигурност и фокуса пада върху продукти от първа необходимост. Като изключим тези събития, за мен е предизвикателство да убедя хората в качествата на продуктите. Напълно нормално, масово се усеща скептицизъм към твърденията на етикета, но съм позитивно настроен и вярвам, че ще успея да премина през всички трудности.
- А как приемате конкуренцията?
- Конкуренцията спада към едно от големите предизвикателства, със сигурност. На пазара има световноизвестни и наложени продукти на достъпни цени. Определено е трудно за един тепърва стартиращ малък бизнес да преодолее такива гиганти. Все пак, на мнение съм, че моят продукт се отличава от тях по много критерии и разчитам на уникалното му стойностно предложение. Затова и фокуса ми е насочен към една ниша от клиенти, които са склонни да обърнат внимание на моя продукт, именно заради неговите качества.
- Какво планирате в близко бъдеще?
- В момента сме се фокусирали върху изграждането на партньорства с дистрибутори и целта ни е да обхванем по-широк спектър от търговски обекти. От скоро работим и със Sila BG - най-големият магазин за хранителни добавки в България.
Нашите продукти могат да бъдат закупени и онлайн, посредством техния уебсайт, а в най-скоро време планираме да развием и наш собствен онлайн магазин https://www.natureboost.net/.
Енергийните напитки са малко или много сезонен продукт, поради което очакваме и по-големи постижения именно през лятото. Планираме участие в множество фестивали и открити събития, на които ще имаме възможност не само да популяризираме продукта, но и да разговаряме директно с потенциалните си клиенти.
- Какво е посланието или съвета Ви към читателите на списанието?
- Да мислят критично и да си задават въпроси постоянно. Да не спират да мечтаят, да търсят начин мечтата им да стане реалност, въпреки че сме в малка държава, има много хора, които са готови да ти подадат ръка и да не губят надежда, защото възможности има зад всеки ъгъл.
Comments