top of page
Снимка на автораБорислава Киркова

Възможно ли е да удвоим стойността на бизнеса си за една година и как?


Настоящата публикация не е спонсориран пост. Тя е част от партньорството между Фондация “Започни Млад” и Борислава Киркова с цел развитие на мисията на фондацията


Здравейте, днес човекът, когото интервюираме, има пръст в създаването на списанието, за което може би не знае. През 2019-та, когато още не съществуваше списанието, присъствах на едно обучение, където Борислава Киркова беше мой ментор и ме подтикна към идеята, която в последствие доразвихме с Пламен. Борислава е регионален директор на The Alpha Group за България, освен това има друг бизнес, който предоставя кафе и кафемашини за офиси. Днешният фокус ще бъде върху The Alpha Group. Можеш ли да ни разкажеш малко повече?


Здравейте на всички! Искам да пожелая много успешна, здрава и удовлетворяваща година! Алфа Групата е ексклузивен консултативен борд от собственици и управители на малки и средни бизнеси, които имат над 10 служители и над 1 милион лева годишен оборот. Те се събират, за да си помагат. Главната цел на Алфа Групата е да удвои стойността на бизнесите им в рамките на 2 години.



Какви са вашите цели през 2022, които ще ви накарат да сте удовлетворени?


В края на 2021 година затворихме първата софийска група. Това означава, че сме набрали всички членове. За България максималният брой е 12. Така че това, което сме си поставили като цели за 2022 година са още три групи – втора в София, една във Варна и една изцяло онлайн група, която да задоволи интереса на български предприемачи, които не са позиционирани в тези градове и дори такива, които са в чужбина.


Какво е необходимо, за да се сформира една група, освен 12 члена? Какви са хората нужни за тази група и като влязат в нея какви отговорности ще имат?


Това, което искаме е ангажираност. Всъщност целта на Алфа Групата е да освободи време. Всички собственици на бизнеси споделят, че времето е ресурсът с най-голямо значение, от който те нямат достатъчно. Идеята е да направят баланс, така да планират стратегически бизнеса си, така да го преструктурират благодарение на Алфа Групата, че да освободят време за себе си, семейството си, хобито и бизнесът да върви сам на заден фон.


В една група има само по един ексклузивен представител на бранш. Това им предоставя една сигурна, неконкурентна среда, в която могат да споделят своите планове, цели и предизвикателства. Целта е събирайки се заедно, те да си помагат един на друг с общия си опит, знания и умения.


Алфа Групата е място, където намират разбиране, подкрепа и най-вече опита на останалите, които дават друга гледна точка.



Участниците трябва да искат да се развиват, да искат да вървят напред, за да могат в рамките на следващите 2-3 години да удвоят стойността на бизнеса. Също така да могат да отделят 4 до 6 часа на месец, за да присъстват на заседание на Алфа Групата. Ако не могат да присъстват, трябва да изпратят равноправен заместник.

Не на последно място те трябва да са отдадени и самодисциплинирани във времето между две срещи на Алфа Групата, за да могат да приложат на практика, структурираните идеи от плана за действие, който те сами изготвят в края на всяка сесия.



Колко е минималният брой членове, които трябват, за да започне срещи една Алфа Група?


Обикновено при 5-6 участника може да започне, за да бъде функционираща, полезна и да даде достатъчно знания и умения.


Предвиждате ли в някакъв момент да има Алфа Група за по-начинаещи, които все още не са достигнали оборот от 1 милион?


Да, планира се създаването на The Аlpha Group Junior, тоест за тези, които все още не са достигнали 1 милион оборот.


Може ли да се каже, че работните тетрадки, които раздавате на всяка среща на Алфа Групата, след това служат като напътстване за бизнеса?


Точно така е, Алфа Групата изважда собственика от работната му среда и го слага в една спокойна, неконкурентна среда сред сходно мислещи хора. Там, благодарение на тези работни тетрадки, той успява да изложи всички онези стратегически идеи и мисли, които се въртят в главата му. Структурираните тетрадки го водят така, че да записва всичко важно. Накрая завършва с план за действие и това, което трябва да направи, връщайки се в офиса, е да отвори работната тетрадка и да изпълни плана за действие, който си е набелязал.


Те са като процес, който им показва какво трябва да направят.


Според теб важна ли е подкрепата в самата фирма и в семейството на лидера или е по-добре да го намира в група от други бизнеси?


И двете са задължителни, за да има баланс. За да може да се посвети на бизнеса, той трябва да има подкрепа от семейството, както и да се обгради от хора, които гледат в същата посока. Много често това се пропуска.


Много от участниците дават обратна връзка, че точно тази подкрепа, това, че други ги изслушват и им казват: “Да, и при мен беше така!“, „Аз го реших по този и този начин“, „Пробвай, ще стане.”, е нещото, което ги зарежда, усещайки подкрепата в бизнес делата си, освен подкрепата в семейството.



Има ли по-специален начин, по който давате обратна връзка на срещите? Има ли методология за това?


Един от принципите на Алфа Групата е да не осъждаме останалите, дори и да сме на различно мнение. Много е важно да дадем нашето мнение, но в същото време да го дадем по такъв начин, който не е укоряващ или обвиняващ. По-скоро различните мнения са търсени, даже са много желани, но обратната връзка идва по-скоро от казусите, които собствениците на бизнеси имат възможност да споделят.


При всяка една среща има възможност да бъдат разгледани и разрешени от един до три реални бизнес казуса от ежедневието.


Може ли да се каже, че ти си ментор на всички бизнеси или всеки е ментор на всеки?


В Алфа Групата принципът е по-скоро на задаване на отворени въпроси, за да можеш да провокираш човека да отговори и сам да достигне до решението, като въпросите се задават от останалите.


Като каза менторство, това е втората цел за 2022 година, да разширим услугата, „Менторство“, а третата – да популяризираме G.O.L.D. коучинга, който е индивидуална Алфа група вътре във фирмата. Всъщност това е възможност да работят с човек като мен върху индивидуалното развитие на бизнесите, но на тяхна територия, в офиса.


G.O.L.D. коучингът идва от структуриран корпоративен коучинг, където се набелязват целите, подобряват се процесите и уменията в лидерство и съответно прилагането на всичко това. Това е допълнително разработена методология, за която не се изисква да си част от Алфа Групата.



А за да получи някой лидер G.O.L.D. коучинг има ли условия? Как се случват нещата?


G.O.L.D. коучингът винаги започва с една опознавателна сесия, на която се запознаваме с бизнеса, виждаме какви са неговите нужди, какви са целите, които иска да постигне и след това даваме нашата препоръка върху какво трябва да се работи, за да се случи това.


При G.O.L.D. коучинга възможно ли е това, което и при Алфа Групата, да удвоят или утроят стойността на бизнеса си?


Точно това е целта, в рамките на две-три години да им помогнем да развият бизнесите си, да удвоят стойността си, и най-вече, да доминират в пазарната си ниша, тоест те да бъдат най-добрите в техния бранш.


А наистина ли е възможно да бъде удвоена или утроена печалбата за толкова кратко време?


Да, стойността на бизнеса. В международен мащаб Алфа Групата съществува от 11 години и има много примери за това.


В такъв случай, може ли да се каже, че Алфа Групата и G.O.L.D. коучинга са перфектното нещо, когато един бизнес започва да се подготвя за продаване?


Да, това също е част от възможните работни тетрадки. Три са направленията, които разглеждат:


• първото е възможност за бърз растеж като се задава ясна фирмена посока и се постига силна ангажираност сред служителите.

• второто помага при спечелването на нови и задържането на съществуващите рентабилни клиенти.

• третото е да увеличи печалбата и пазарната стойност. Тук идва момента, в който подготвяме фирмата за продажба.


Ти като ментор и човек, който прави G.O.L.D. коучинг казваш ли на лидерите и на бизнесите според теб кое е правилно или грешно или ги оставяш по-скоро те да стигнат до извода?


За мен няма правилно или грешно, има моя и твоя начин. Когато става въпрос за G.O.L.D. коучинга, трябва да зададеш структурирани въпроси . При менторството комбинирам въпросите с моята гледна точка по темата, на база моя опит и знания.


Когато човек има идея, му задавам правилните въпроси, за да стигне сам до решението дали иска достатъчно тази идея.


Важни ли са препоръките? В Алфа Групата давате ли си препоръки и според теб работят ли, дават ли бизнес препоръките?


Като цяло Алфа Групата не се събира, за да си дава препоръки. Тя не е нетуъркинг организация. Факт е, че членовете стават приятели помежду си, работят заедно и много често се препоръчват и се търсят един друг първи.


Целия разговор можете да гледате тук:




Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.





0 коментара

Подобни публикации

Виж всички

コメント


bottom of page