Днес ще Ви представяме една интересна дама - Станислава Костадинова от Voga style, която не просто продава осветителни тела, а решава пробелеми на офисите. Научете повече за тях в днешното интервю:
Единият проблем е свързан с това, че в повечето големи конферентни зали или офисни пространство има проблем с ехото и повечето дизайнери, за да избегнат този проблем, слагат всякакви мебели, дебели килими и мокети, които вдигат прах, които пък персонала или хората в залата дишат.
Ето защо новата тенденция за офисите и за големите помещения е да бъдат съвсем семпли и изчистени без почти нищо излишно вътре. Мислихме доста по този въпрос преди да представим новия си продукт, за който ще разкажем сега.
Съществува и още един проблем, свързан с популярните напоследък онлайн срещи. Ако при нас сега, в нашата среща, имаше ехо, щеше да бъде неприятно за зрителите.
Друг проблем, който откривам, са цените на интериорните решения за ехото, защото този тип настилки вече са изключително скъпи. Мокетите и балатумите се внасят от Турция. Вие споменахте за повече мебели като решение?
- Мебелите, по принцип, отбират това ехо, което се получава от високите помещения и съответно големите помещения, но това не е красиво решение. На вас приятно ли ще ви бъде да влезете в една конферентна зала, която е пълна с шкафове?
Тази зала е създадена, за да се прави бизнес или да се решават проблеми и казуси, свързани с бизнеса. За мен е недопустимо да бъде пълна със шкафове, гардероби, диванчета и всякакви други мебели. Необходимо е единствено да има една голяма маса и много столове.
Сега е момента да обясним какво е това решение.
- Това е лампа, произведена от акустичен материал, която може да има различен дизайн, цвят и с различна големина. Тя се разглобява на различни компоненти, тоест може да стане широка пет сантиметра и да си я приберете в дамската чанта или да си я вземете вкъщи, ако искате. Този продукт, когато се сложи правилно и на правилно място, обира ехото.
- Кое е правилно място?
- Както за всяка лампа, ако не е поставена по правилния начин, например над работното място, винаги има проблем за този, който работи. Затова, когато ние правим светлотехники на офиси и офисни пространства, съобразяваме и изискваме от архитектите и дизайнерите да ни покажат къде ще бъдат работните места, за да може да съобразим светлината и правилната лампа, която да не влияе по никакъв начин на физическо състояние на работника.
С други думи, да не го натоварва, защото ако сте забелязали, сме по-ефективни в часовете между 10 и 12 сутрин, когато сме се наспали, изпили сме си кафето и сме закусили. Оттам нататък, след като започне слънцето да се мести и да залязва, лека-полека нашия работен капацитет пада.
Има проучване, според което работният пик на един човек през деня е максимум четири часа. И забележете нещо изненадващо - работният пик на ден на изпълнителния директор е между 20 и 30 минути, това е доказано!
Лампите са направени от акустичен материал, който обира ехото, за което си говорихме по-рано с вас. Тези осветителни тела могат да бъдат с различен размер и цвят, съобразен изцяло с интериора, с подбраните мебели и могат да бъдат изработени във разнообразни форми.
Това е осветително тяло, което се прави по поръчка.
Съответно могат да се коментират цветове. Може да е една обикновена LED пура, може обаче да бъде димируемо осветително тяло, което да свети само надолу или да свети надолу и нагоре, или само нагоре, както сте виждали, има дизайнерски осветители, които са само акценти и светят нагоре. Няма ограничения в избора на осветително тяло за тези акустични лампи. Може да се разпробие, може да се отвори и да се вгради лампа, има всякакви различни начини.
- Кой е първият Ви клиент на тези осветителни тела?
- Хотел "Хилтън" в София. Те бяха започнали да правят основен ремонт, но покрай пандемията спряха всякакви дейности и сега отново възобновиха проекта си и проявиха огромен интерес към тези лампи, които ще бъдат изпратени за тестове при тях. Както и двамата знаем, те имат огромни пространства, огромни зали и ние смятаме, след като ги наредят, да направим акустичен тест в залите.
Ще отидем лично да го направим и да видим дали ще се наложи да добавим още една лампа или някаква преградна стена, но не и мебели. Представете си, например, че такава лампа струва, да рачем, 800 лв без ДДС - цена към краен клиент с подходящи осветители вътре, готова за монтаж. А един такъв мокет или балатум, или ако искате да си направите цялата стена за шумоизолация, ще ви излезе над 5000 лв.
- За колко квадрата?
- Горе-долу за около десетина квадрата.
- Това означава ли, че ако например, имаме една зала от 100 квадрата, в нея трябва да се сложат 10 такива акустични осветителни тела?
- Не. Нужно е просто размера на телата да бъде малко по-голям или по-малък в зависимост от залата. Има много особености и всичко зависи от настилката на пода, от височината на помещението. Има много неща, които трябва да бъдат съобразени за монтажа, за да се изчисли колко лампи ще бъдат необходими. Но така ще излезе много по-изгодно на клиентите, отколкото да си слагат акустични настилки. Аз съм виждала, че и по стените слагат акустични пана.
- Вие си произвеждате тези лампи, нали така? Споменахме че вече има такива решения и не можем да кажем, че това е първото в света, но цената им безспорно е много висока. И все пак, на каква цена можем да си намерим подобно осветително тяло, ако го поръчаме и ни го внесат отнякъде?
- Последно, когато гледах, бяха 1300 евро и цената им много зависеше от цвета и големината на тялото. Но такава беше цената за най-обикновена лампа, без да са включени транспортни и всякакви други разходи. Знаете, че в момента транспорта е изключително скъп. Повечето лампи се правят по поръчка и човек не може да си поръча само една лампа или две.
- А при Вас може ли да се поръча по една лампа?
- При нас може, да.
- Откога влиза официално производство и кога ще ги видим на сайта?
- Надявам се в края на другата седмица да съм успяла вече с окабеляването на лампата и съответно да й направя подходящи снимки, които да обявя в сайта, във Фейсбук страницата и т.н.
- Какъв е Вашият призив към аудиторията ни?
- Аз имам толкова много призиви към хората, че не знам откъде да започна. Първо искам да призова всички да бъдем малко по-добри. Всеки ден си пожелавам всички, включително визирам и себе си, да бъдем малко по-добри, защото времената, в които живеем, са много трудни и много тежки, и това влияе много на нас като хора. За всеки има място навсякъде.
- Разбирам какво имате предвид. Този призив звучи малко като клише, но пък винаги е много актуален!
- Ами, клише е, да, но другия призив, който всъщност ми е като слоган на фирмата, е "правете го умно и бъдете умни".
- В случая да поясня, че не използвах думата "клише" в негативен контекст. Напротив! Аз обичам клишетата. Има нужда от тях, за да си напомняме, че трябва да бъдем по-добри, да мислим като по-добри хора и да действаме като такива. Благодаря Ви за този разговор! Винаги е удоволствие да си говоря с Вас и очакваме с нетърпение да видим вече готовата акустична лампа, както и да разберем какво точно представлява, как работи. Благодаря Ви много, пожелавам Ви успешен ден!
댓글