Това интервю е с един от най-новите ни рекламодатели, който бързо реши да се включи в списанието, и с когото ние много се гордеем! Наскоро бяхме заедно и на рождения ден на "Български предприемач", на който тя говори от сцената, а съвместното ни преживяване беше страхотно. Нейното име е Станислава!
- Здравейте, Станислава и благодаря, че сте част от "Български предприемач"! Искам да Ви поканя да разкажете малко повече на нашите читатели за себе си. Коя сте и защо се занимавате с този бизнес, с каква професионална, а и житейска мисия?
- Здравейте! Нека първо да кажа коя съм аз. Родом съм от Добрич. Израснала съм в едно малко село до града, към което имам голям сантимент, защото съм имала едно незабравимо детство там. И в крайна сметка, след като завърших основното си образование там, дойдох във Варна, като студент, където получих три висши образования. Едното е по "Мениджмънт в международния бизнес", второто е по "Търговия" в Икономически университет и третото - "Реклама и медийни комуникации".
Една от основните причини, поради които реших да създам Voga style беше, че житейският ми опит винаги е бил свързан с ел. материали, с всичко, свързано с оборудването - било то за дом, офис или голяма сграда. Интересите ми винаги са били свързани, по един или друг начин, с тази сфера на развитие.ф
Другата причина е, за да изпълня една мечта на мой много близък приятел, който, за съжаление, вече не е между живите, но всъщност, това ме накара да създам Voga style. С екипа ми се насочихме към всичко, свързано с осветлението - декоративно, екстериорно, професионално и публично.
- Всъщност, Вие сте жена и лидер в една бизнес сфера, която се възприема предимно като мъжка. Как се чувствате в тази подчертано мъжка индустрия?
- Чувствам се прекрасно! За една жена няма нищо по-хубаво от това да бъде заобиколена от мъже и да им показва, че не само мъжете могат да бъдат професионалисти в тази област, така че аз се чувствам прекрасно и съвсем на мястото си. Това изобщо не ме притеснява.
- Много се радвам да го чуя. Разкажте ни малко повече за Voga style и за проектите, изобщо за всичко, с което се занимавате?
- Един от проектите, който вече е изпълнен и може да бъде видян, е хотел "Ястребец" в Боровец, където миналата година построиха нови къщички към хотела, чието екстериорно осветление е изцяло проектирано и доставено от нас. Тоест, ние проектираме, консултираме, доставяме и когато се налага - монтираме.
- Значи, на практика предлагате целия цикъл "От-до" и то завършен?
- Да! Всъщност, можем да реализираме проекта още от самата идея за него. Това е нашата мисия! Ако вие ни се доверите като клиент, ние можем да проектираме всичко, което е във вашите глави, да ви покажем как ще изглежда, да кажем къде точно трябва да бъде позиционирано това осветление, за да получите, в крайна сметка, търсения ефект. Всъщност, ние започваме от А до Я.
Другият ни голям проект, по който работим в момента, е свързан с Американския колеж в София.
Отделно наш проект е и бизнес сграда "Адора 3" - от фасадното до офис и интериорното осветление.
Офисите на А1 в цялата страна също са част от нашите проекти - изцяло подмяна на осветлението в търговската мрежа на А1.
Проектите ни са толкова много, че в момента малко ги карам на прима виста. Тук, във Варна, има и една много голяма сграда, която освен хотел и офиси, ще бъде и общежития. Тя е на "Пътища и мостове" - мисля, че всички са чували за "Пътища и мостове" във Варна, която е изцяло проектирана и доставена, а сега започваме с втория етап, който е екстериорното осветление, тоест, фасадното осветление.
Малките проекти, който сме изпълнили за апартаментите, няма да ви ги споменавам, защото са наистина много. Ние работим с много архитекти и дизайнери, имаме доста такива изпълнени частни обекти. В момента ни предстоят и още два такива, малко по-големи частни проекта на две къщи, които са в София - те ще бъдат изцяло проектирани и изпълнени от нас.
- Кажете ми сега малко повече за двете най-наболели теми - Covid и войната. По-трудно ли е след Covid да се прави бизнес, като вашия, а също и в условията на война? Как се отразяват тези ситуаци и на Вас, и на Вашата професионална сфера?
- Covid определено много сериозно се отрази на бизнеса, не само в България, а и в световен мащаб. С екипа ми смятаме, че сме избрали най-правилната стратегия, разработихме и бизнес план, като решихме да не държим нищо на склад при нас, тоест, не затваряме никакъв ресурс, а работим или по проекти, или по поръчки, тъй като Voga style има и онлайн магазин, насочен към дребновите клиенти, които също не остават на заден план. На тях също се обръща внимание, такова, каквото и на големите ни клиенти. Ние не правим голяма разлика, защото в крайна сметка, всеки клиент е от значение.
Забелязах, че преди Covid ние, българите, бяхме доста недоверчиви и много рядко пазарувахме онлайн, а след като пандемията навлезе навсякъде, онлайн търговията много сериозно набра скорост. Това не ни притеснява, както не притеснява и нашите клиенти, защото успяваме да ги убедим, че така сме си подбрали фирмите, с които работим, че гарантираме за качеството, и съответно за визията, защото ние, българите, искаме да го видим, да го пипнем, не се доверяваме толкова само от каталог. Затова и клиентите ни се доверяват толкова много. Общо взето, който ни се е доверил, не е съжалил.
Изцяло сме си запознати с номенклатурата, познаваме си добре нещата и съответно си подбираме брандове, с които можем да стигнем до повече клиенти. Такъв е и нашия таргет от клиенти - от нисък до много висок клас. Смятаме, че за всяко нещо си има клиенти.
Относно войната - в момента тя се отразява отново не само на нас, а и на всички, тъй като скочиха горива, доставки, суровините, с които се произвеждат нещата, съответно, това се отразява и на нашите контрагенти, вдигат се цените. Така ние сме принудени също да го правим, но не сме само ние. Имаме си достатъчно много конкуренти, с които, като гледам, сме в един диапазон. Същевременно има моменти, в които доставките се бавят, особено от Полша, ако имаме доставки, защото там сега е малко по-трудно, и малко повече се чака. Надявам се в най-скоро време тази нелепа война да приключи и всичко да се върне в нормалните си рамки.
- Никой не заслужава подобно нещо. Надяваме се възможно най-скоро да приключи и животът да тръгне по нормалния начин. Вие отворихте темата за клиентите и сега искаме да обърнем малко повече внимание на това кои всъщност са идеалните клиенти за Вас и решавате техните проблеми? Останах с впечатлението, че който и клиент да се обърне към Вас, Вие съумявате да му помогнете. Но кой е Вашият потенциален клиент?
- Не мога да определя точно кой е най-важният клиент. За нас всички клиенти са важни и затова правим всичко възможно, което е по силите ни, за да можем да обърнем достатъчно внимание на всеки и никой да не се чувства ощетен, нито пък малък. Не делим клиентите си на среден или голям, за нас всички са важни.
Обръщаме персонално внимание на всеки и си имаме правила, които спазваме доста сериозно. Например, при запитване или обаждане, максималното време, в което отговаряме, е максимум 24 часа, без значение кой ден от седмицата е.
- Имате ли клиенти в чужбина? Ориентирани ли сте към чужди пазари?
- Да, имаме клиенти от чужбина. Имаме клиент от Гърция, който прави доста луксозни хотели. С него наскоро завършихме един проект в южната ни съседка.
Сега водим преговори и с друг инвеститор, този път позициониран в Румъния. Той строи жилищни комплекси, а апартаментите се продават и са завършени до ключ.
Също така, правим и посолството в Уганда. С моя колега се шегуваме, че там решиха да угасят свещите и да минат на по-модерно осветление. Там също изнасяме осветителни тела, изцяло проектирани, изчислени и доставени от нас, тъй като и там вече е един от завършените ни проекти.
- Кое е най-новото при Вас, което искате да ни споделиге? Има ли нещо, което е на преден план и искате хората да знаят?
- Веднага ще отговоря - най-новото е, че стартирахме и взехме и представителство за Варна, и региона, и не само, на модули, с които се прави умен дом. Можете да си направите и умен офис, и умна къща. Става въпрос за Shelly, които произвеждат часовниците MyKi, които са световна марка.
Също така, в момента стартирахме и два проекта с тях - единият е за много голям частен апартамент във Варна, който ще бъде изцяло автоматизиран. И тъй като ние знаем, че това е бъдещето, човек сам да си управлява дома, някой друг да мисли вместо него, стартирахме няколко проекта в тази посока.
Започваме да налагаме на пазара умните къщи, защото времето е ресурс и то е много важно. За да можем да си спестим това време от домакинство, в крайна сметка е хубаво да има някой, който да върши поне основните неща. Тоест, като казвам пълна автоматизация, имам предвид, че вие можете да кажете на системата, която е вградена в дома ви, сутринта, в 6:30, да ви дръпне щорите и да ви направи кафе, така, че когато станете, направо си взимате кафето и започвате своя ден.
Ние ценим много времето, защото за нас то е важно. Затова с моя партньор решихме да започнем да правим такива системи, към които вече има доста сериозен интерес. Тепърва ще се радваме да консултираме всеки, който има интерес да разбере малко повече, а и да пробва.
- Добре, а къде могат да Ви намерят хората, които се интересуват от Вас и от тези услуги?
- Ние сме навсякъде, тъй като и двамата много пътуваме. Обикаляме цялата страна, защото навсякъде имаме клиенти. Пропуснах да кажа и за един друг наш голям клиент, който е мол Пловдив. Много често пътуваме, но винаги има някой от нас на адреса, където е офиса ни в град Варна, на улица "Отец Паисий"№ 6.
- Какво е Вашето послание към нашите читатели?
- Искам първо да им кажа, че събитието за рождения ден на списанието, беше за мен изключително голямо удоволствие и както казах, обединението прави силата, а пътя към успеха е в бързите решения. Така че, бъдете смели, взимайте бързите решения и аз винаги мога да съдействам, ако става дума за осветление. Желая на всички да са здрави и един усмихнат уикенд от мен!
- Много Ви благодаря за това интервю! Вече нямам търпение за следващото, в което ще навлезем в дълбочината на Вашия бизнес. Хубав уикенд и на Вас и до нови срещи!
Comments