top of page

В дните на "Черните петъци"

Снимка на автора: Списание "Бългаски предприемач"Списание "Бългаски предприемач"

В дните на "Черните петъци" нека не забравяме, че за всяка покупа заплащаме с жизнената си енергия - Ресурс, изхабяващ се с годините. Затова преди да сложите нещо в количката се запитайте: - Имам ли реална нужда от този продукт? - С какво помага той за моето развитие, баланс и усъвършенстване? Купувайте рационално, не емоционално!


Защо точно петък? Важно е да знаете и някои факти.

,,Black friday’’ - традицията произхожда в САЩ и до момента е най-популярна там, но е разпространена и в целия свят. Продажбите започват в деня след Деня на благодарността, който се чества на четвъртия четвъртък на ноември в САЩ. Първият петък след Деня на благодарността стана неофициален старт на продажбите в средата на 20-те години. Черният петък има своите плюсове и минуси. Зависи как гледа всеки на него. За някои това е тип ,,American Horror Story’’, но в дневен слънчев вариант. Или не толкова слънчев, все пак голям процент са в магазините или продължават да чакат в коридорите. Да не забравяме, че палатките дни преди black friday, са запазена марка за много американци.

Последният ден на продажбите сега обикновено се нарича „Кибер понеделник“, тъй като в САЩ на този ден са определени особено големи отстъпки за оборудване. Продажбите обаче не продължават непременно само 4 дни - много продавачи започват да търгуват с отстъпки в четвъртък и продължават да търгуват през цялата седмица. Някои ще кажат: ,,И какво толкова, големи отстъпки…’’. Да, точно така. Големи, до 90%. Разбира се, тази отстъпка не важи за някои продукти.

Разчитайки точно на намаленията, клиентите са заели стартови места на входа на магазините, дори часове преди да са отворени. Между другото, много магазини в САЩ се отварят в 4-5 часа сутринта на този ден, а някои дори малко след полунощ. Новинарските емисии са изпълнение със задължителни новини този ден: ,,Тълпите нахлуват в магазините, разбиват врати и помитат всичко по пътя си, купувачите грабват стоките, които харесват един от друг; хората измитат всичко от рафтове в колички и кошници безразборно.

И как заблуждават? Всеизвестният начин е първо да повишат цената на продаваните продукти, след това да се изчисли отстъпка от новата завишена цена. Това действие не е заблуда, а е позволение на продавачите да напишат крайното ,,намаление 70%’’.

Искате ли да прочетете повече?

Абонирайте се за bem.bg, за да продължите да четете тази изключителна публикация.

Подобни публикации

Виж всички

© 2021 Фондация “Започни Млад” с ЕИК 206624841. Всички права запазени. Политики за поверителност.

Добре дошли на уебсайта на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841. Фондацията е ЮЛНЦ, регистрирано в България, ЕС и осъществява изцяло дейност в съответствие със своята мисия да насърчава и развива предприемаческата среда и талант. 

 

Мисията на Фондация “Започни Млад” е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж.

Получавай новини от Фондация "Започни млад"

Контакти:        support@bem.bg       +359 893 042 868        България

Моля имайте предвид, че всички споменати продукти и/или имена на компании са търговски марки ™ или регистрирани ® търговски марки на съответните им притежатели. Уебсайтът/фондацията няма никаква принадлежност и/или одобрение за/от тях – тези търговски марки се използват само за образователни цели като примери. Екипът ни извършва модерация преди да публикуваме, но все пак имайте предвид, че настоящият уеб сайт е създаден с образователна цел и не носим отговорност за резултати или пропуснати ползи. За повече информация по дадена тема, се свържете с нас. 

bottom of page