Разкажете ни първо, какво означава "препоръки за 50 милиона"?
Бизнесът търпи голямо развитие в методите и видовете алгоритми за неговото развитие. Един от успешните начини, който полага началото си от САЩ, е бизнеса чрез препоръка.
Ето един обикновен пример за това - на всеки му се е налагало да ремонтира нещо в дома си и обикновено, когато се събере с приятели споделя това и търси помощ при избора на изпълнител. Негов приятел му препоръчва майстор, от който е много доволен, дава му контакти и прави топла връзка с въпросния майстор. Ето това е бизнес чрез препоръки. А сега си представете 330 собственици или управители на предварително селектирани фирми, които се препоръчват на външни клиенти в България, а сега си представете всичко това, но в целия свят! Това е BNI / Bussiness Network Internacional.
Тези 330 фирми сме генерирали бизнес за 50 000 000лв. помежду си от 2015 година до момента.
С Вашият потенциал, защо избрахте да се развивате в България?
В България има все още много потенциал за бизнес. Нашата икономика е в процес на развитие, докато достинем икономическото ниво на западно европейските страни. Освен всичко в България има ниши, които са много слабо заети и се усеща вакуума, който се образува, изразен в трудното намиране на качествени услуги и продукти. Ние от Джия 2001 ООД не сме изневерили на целта, която сме си поставили и посоката към която се стремим, а именно предлагането на високо качество на услугата (дизайн на бани), доставката на специализирани и професионални материали за довършителните работи на реномирани марки, като PCI – brand of BASF - строителна химия, TECE Gmbh – отводняване и санитарни системи и др.. Въпреки динамиката в цените на основните суровини, тези производители не са направили компромис в качеството за сметка на запазване на цената.
Как DJIA е развила подобна нестандартна фирмена политика - да помага на други бизнеси?
Когато имаш ценности и следваш философията „Дай за да получиш“, идва момент, в който всичко, което си дал се връща в размер надхвърлящ няколко пъти твоята инвестиция. Даваш време, внимание, контакти, препоръчваш хора и фирми, които са спечелили доверието ти и за миг не са го предали, те печелят пари, за което ти благодарят, а ние получаваме лично удовлетворение. Но знаете, че с морално удовлетворение не се плащат разходи. Идва момент, в който именно тези хора и фирми започват да си връщат услугата, като ти изпращат клиенти и знаят, че няма да ги подведеш, след това този процес започва да се повтаря и в двете посоки, по този начин започваш да генерираш бизнес, който е стабилен, постоянен и е изграден на база добри отношения, коректност и професионализъм. Тези хора стават твой маркетингов екип !
Какво е възприятието Ви за думата - конкуренция?
Това е много хубава дума! Ние възприемаме конкуренцията, като фактор за нашето собствено развитие. В Джия 2001 конкуренцията ни дава стимул да бъдем креативни, да бъдем различни, да предлагаме, това, с което конкуренцията не разполага. Ако нямаше конкуренция светът щеше да е в застой, без развитие, без нови идеи, монополен свят. Сега си представете, че всички носят едноцветни дрехи, защото има само един производител, той произвежда това, за него няма смисъл да прави други цветове, защото и без това няма от къде да си купите нещо различно. Ето това би бил света без конкуренция...монотонен. Въпреки че много хора смятат, че пазара в България е безнишов,...срещнете ме с тях, с радост ще ги убедя, че грешат.
Какво планирате за следващата година?
На този въпрос е сложно да се отговори. Разбира се имаме много планове за разширяване и развитие в нови области. Към момента много от плановете, които имахме за 2020 – 2021г. останаха в застой поради специфичната иконмическа обстановка. Както знаете след всяко падение има още по-мощен възход и ние от Джия 2001 смятаме, че този възход ще стартира с бурни темпове в края на 2021 и началото 2022 година, като продължителността ще е поне 7-8 години. Историята има цикличност в това отношение и нищо не предполага тази цикличност да се промени.
Какъв съвет ще дадете на нашите читатели?
Съветът ни ще е много лаконичен:
„Бъдете реалисти, оптимисти и не забравяйте, че ограниченията са само в мисленето ни, и ....внимавайте какво си пожелавате, защото то може да се сбъдне!“
Мисията на Фондация в обществена полза “Започни Млад” с ЕИК 206624841 е да насърчава и развива предприемаческата среда и талант в България чрез създаване и поддържане на общности за споделяне на опит и знания. Ние предоставяме структурирана образователна и практична информация, която да подобри осведомеността и уменията на предприемачите, така че те да могат да вземат информирани решения и да подсигурят устойчив и целесъобразен растеж. С цел финансова независимост и устойчивост, освен образователните ни общественополезни дейности, ние предлагаме и обучителни услуги и продукти, както и реклама на подбрани партньори, което да допринася за изпълнението на мисията ни. Всички приходи от стопанската дейност на фондацията отиват за развитие на общественополезните и имат за цел тяхното развитие. Повече за фондацията може да видите на нашата “За нас” страница.
Comments